️ فارین پالیسی: ایران اکنون مالک خلیج فارس است.. نشریه آمریکایی نوشت:

️ فارین پالیسی: ایران اکنون مالک خلیج فارس است.. نشریه آمریکایی نوشت:

⭕️ فارین پالیسی: ایران اکنون مالک خلیج فارس است

🔻نشریه آمریکایی نوشت:
🔹برای مدت‌ها این واقعیتی پذیرفته شده بود که اگر کشوری تنگه هرمز را ببندد یا در روند کشتی‌رانی اخلال کند، ایالات متحده و متحدانش با نیرویی بزرگ برای دفاع از آزادی کشتی‌رانی وارد عمل می‌شوند.
🔹با این حال، در این روزگار مشخص شده که واقعیات قدیمی و قواعد محکم چیزی بیش از تخیلات نیستند.
🔹ایالات متحده در حال ترک خلیج فارس است؛ نه امسال و سال آینده، اما تردیدی نیست که آمریکا در مسیر خروج از این منطقه قرار دارد.
🔹بی‌عملی آمریکا باعث شده تا مقامات امارات در خصوص نحوه مقابله با چالش ایران دوباره فکر کنند.
🔹ایالات متحده اکنون از بابت انرژی مستقل است و خلیج فارس دیگر اهمیتی را که زمانی برای آمریکا داشت، ندارد.
🔹ترامپ می‌خواهد خاورمیانه را ترک کند و ایالات متحده نیازی به نفت ندارد؛ خلیج فارس، مشکل دیگران است.

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper