پایان نامه یک کل است با اجزای تشکیل دهنده‌اش.. یا برای هر فصل یا بخش کار مقدمه می‌نویسد

پایان نامه یک کل است با اجزای تشکیل دهنده اش

گاه در برخی مقاله ها و پایان نامه ها دیده می شود که محقق از هر فصل خود نتیجه گیری می کند. یا برای هر فصل یا بخش کار مقدمه می نویسد. این کار از نظر روش شناختی درست نیست.
هدف از نوشتن یک پایان نامه بر اساس یک پرسش و یک فرضیه گرفتن یک نتیجه است نه چندین نتیجه. بنابراین اگر از هر بخش کار یک نتیجه بگیریم به کلیت اثر خدشه وارد می شود.
همه کلیت یک تحقیق برای گرفتن نتیجه پایانی نوشته می شود که در واقع آزمایش یا ارزیابی فرضیه است. اگر در هر بخش یک نتیجه گیری داشته باشیم به جای آزمایش و ارزیابی فرضیه تحقیق به پراکندگی کار می رسیم.

‌‌‌🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper