غرب چگونه در صدد تجزیه ایران است؟

غرب چگونه در صدد تجزیه ایران است؟

دوستان: از دستکم ۱۹۹۶ نئوکان‌ها در صدد حمله به ایران و یا تجزیه آن بوده اند. حتی در زمان محمد رضا شاه که متحد غرب بود، بسیاری از راستگرایان در غرب ایران را برای راحتی‌ غرب زیادی بزرگ می‌دانستند. سخن معروفی هست که به آریل شارون نخست وزیر سابق اسرائیل نسبت داده میشود که گفته بود، "اگر ایران دمکراتیک‌ترین کشور دنیا هم بشود، زیادی [برای امنیت اسرائیل] بزرگ است." عربستان نقشه‌هایی‌ از ایران منتشر نموده که در آن کشور ما به پنج کشور تقسیم شده است.

از زمان حمله آمریکا و متحدان به افغانستان، و بخصوص از زمان هجوم به عراق، این منطقه در حال تجزیه عملی‌ و یا رسمی‌ است. عراق هنوز درگیر تنش‌های داخلی‌ بین شیعیان، سنّی‌ها و کرد‌ها میباشد. لیبی‌ عملا تجزیه شده است. سودان به دو کشور شمالی‌ و جنوبی تجزیه شد، که قسمت جنوبی آن هنوز درگیر جنگ است. سوریه به مناطق تحت کنترل برخی‌ از کشور‌ها تقسیم شده است، و در یمن قسمت جنوبی آن با قسمت شمالی‌ آن در حال جنگ است.

برای غرب ایجاد تفرقه دربین گروه‌های قومی ایران به منظور ضعیف نمودن کشور، و حمایت از گروه‌های کوچک تجزیه طلب در بلوچستان، کردستان، و خوزستان که خودرا به دروغ نماینده مردم خود معرفی‌ میکنند، در کوتاه مدت بسیار کم هزینه تر است تا جنگ مستقیم، حتی اگر هزینه آن در دراز مدت بسیار سنگین باشد. باید درباره این موضوع هوشیار بود.

در مقالهٔ بسیار خوب زیر خانم دکتر شیرین طهماسب، که با نام همسر خود به نام شیرین هانتر شناخته میشوند، و استاد دانشگاه جورج تان هستند، این موضوع را تحلیل کرده اند .

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper