هایدگر معتقد است در دنیا دو وجه اساسی برای هستی وجود دارد:. یک: مرتبه_فراموشی_هستی

هایدگر معتقد است در دنیا دو وجه اساسی برای هستی وجود دارد:
یک : مرتبه_فراموشی_هستی
دو : مرتبه_اندیشیدن_به_هستی

وقتی فرد در مرتبه فراموشی_هستی است، در دنیای اشیا می زید و خود را در سرگرمی های زندگی غرق میکند: فرد به پایین کشیده میشود تا هم مرتبه ی اهداف بی ارزش شود و در آنها مستغرق. فرد خود را تسلیم دنیای روزمره و دلواپسی برای شیوه وجود چیزها میکند.

اما در مرتبه اندیشیدن_به_هستی، شگفتی فرد تنها در شیوه وجود چیزها خلاصه نمیشود. زیستن در این مرتبه به معنای آگاهی دائمی از هستی است. در این مرحله فرد متوجه مسئولیتش در قبال وجود خویش میگردد و از آنجا که فقط در مرتبه هستی شناختی ست که فرد با خودآفرینندگی خویش در تماس است، تنها در همین جاست که نیروی تغییر خویش را به چنگ می آورد.
بی شک چنین مهمی جز با خواندن، آموختن و اندیشیدن حاصل نمیگردد.


هایدگر به نقل از اروین_یالوم

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper