🔴 نامه امیرالمومنین به اشعث ابن قیس، فرماندار آذربایجان [این نامه پس از جنگ جمل در شعبان سال ۳۶ هجری در شهر کوفه نوشته شد] … «همان

🔴 نامه امیرالمومنین به اشعث ابن قیس، فرماندار آذربایجان [این نامه پس از جنگ جَمَل در شعبان سال ۳۶ هجری در شهر کوفه نوشته شد]
.
«همانا پُست فرمانداری برای تو وسیله آب و نان نبوده، بلکه امانتی در گردن تو است، باید از فرمانده و امام خود اطاعت کنی; تو حق نداری نسبت به رعیت استبداد ورزی، و بدون دستور به کار مهمی اقدام نمایی; در دست تو اموالی از ثروت های خدای بزرگ و عزیز است، و تو خزانه دار آنی تا به من بسپاری;
امیدوارم برای تو بدترین زمامدار نباشم، با درود».
.
.
📚 برگرفته از نهج_البلاغه حضرت امیر (ع)، نامه پنجم.
.
🎯کانال دانش سیاست👇
@policypaper