علت خودکشی زیاد سوئدی‌ها از دیدگاه راسل

علت خودکشی زیاد سوئدی‌ها از دیدگاه راسل

🔰 علت خودکشی زیاد سوئدی‌ها از دیدگاه راسل

✍ سوئد یکی از کشورهایی است که خودکشی در آن زیاد است، راسل فیلسوف خدانابور معاصر در کتاب «جهانی که من می‌شناسم» در پاسخ به این سؤال که «چرا خودکشی در سوئد زیاد است» می‌گوید: «البته، این موضوع صحت دارد، سوئدی‌ها بدان دلیل خودکشی می‌کنند که معتقدات مذهبی ندارند؛ ملت سوئد چندان در قید دین و مذهب نیست، آن عده از مردم سوئد که مذهبی بودند، به ایالات متحده و غرب‌میانه مهاجرت کردند و بقیه هم که در سوئد مانده‌اند مردمان لامذهبی هستند.»

✅ این نکته که از سوی یک فیلسوف خدانابور بیان شده است، به خوبی نشان می‌دهد که دین، چه مقدار می‌تواند در آرامش انسان تأثیرگذار باشد.

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper