🌐یک مقاله تحلیلی جالب از اسپوتنیک روسیه. بخش‌های از مقاله اسپوتنیک👇

🌐یک مقاله تحلیلی جالب از اسپوتنیک روسیه
بخش های از مقاله اسپوتنیک👇

بحث این مقاله در مورد این نیست که برجام موفق بوده یا خیر بلکه بر این است که بعضی وقت ها مقامات کشورها پیغام هایی برای طرف های مقابل ارسال می کنند و طرف های مقابل بخوبی این پیغام ها را تجزیه و تحلیل می نمایند.
زمانی که آقای ترامپ به قدرت رسید بحث بر اندازی نظام در ایران بسیار داغ شد و حتی بسیاری از مقامات آمریکایی در مورد اینکه سیاست ترامپ مبنی بر این است که به ایران فشار بیاورد تا ایران را از درون منفجر کند و نظام سرنگون شود صحبت کردند.
حتی مقامات کشورهای دشمن ایران در منطقه روی این ماجرا سرمایه گذاری کردند و از صحبت های ولیعهد عربستان شاهزاده محمد بن سلمان که گفته بود جنگ ودرگیری ها را به تهران خواهد کشاند تا صحبت های نخست وزیر اسرائیل آقای نتانیاهو که اظهار داشته بود با حمله نظامی نمی توان ایران را نابود کرد بلکه باید ایران از داخل بپاشد، همه و همه بر این مبنا بود که سیاست جدید ایالات متحده مبنی بر آن است که نظام جمهوری اسلامی در ایران را سرنگون کند.
می توان گفت طی یکسال اخیر هم ایالات متحده و هم متحدین آن نهایت تلاش و سرمایه گذاری خود جهت به سرانجام رساندن این امر انجام دادند اما ناکام ماندند.
وقتی آقای ترامپ در مورد اینکه منتظر نشستن پای میز مذاکره و رسیدن به یک توافق با ایران صحبت می کند به این معنا است که ایالات متحده از سیاست قبلی خود مبنی بر سرنگونی نظام جمهوری اسلامی عقب نشینی کرده و تلاش دارد با نظام جمهوری اسلامی در ایران به یک توافقی برسد.

🎯کانال دانش سیاست👇👇👇
@policypaper