نقد کردن با ایراد گرفتن متفاوت است

نقد کردن با ایراد گرفتن متفاوت است. نقد همراه با تحسین یک نظر همراه با طرح سوال پیرامون مشکل احتمالی برای رفع ابهام است. بسیاری از افراد ناآشنا با شعار "انتقاد سازنده است" به ایراد گرفتن می پردازند.