گامی به سوی دوستی و زندگی متعالی شهروندی در جامعه ایرانی با رعایت قوانین و مقررات دولت ج. ا. ایران
جنگ داخلی امریکا
جنگ داخلی امریکا
پس از انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سپتامبر ۱۸۶۰، کارولینای شمالی رای مجلس خود خروجش را از بیرق ایالات متحده اعلام کرد بلافاصله پس از سوگند ریاست جمهوری ابراهام لینکلن در سال ۱۸۶۱ امریکا تجزیه شد و به دو جناح ایالات موتلفه و متحده تقسیم گردید. ایالات جنوبی را به اختصار ایالات برده یا موتلفه می نامیدند که به دنبال تجزیه امریکا بودند. در ایالات شمالی بهطور کامل بردهداری ممنوع شده بود اما در جنوب برداری هنوز درحال انجام بود؛ ایالات جنوبی بلافاصله برای خود یک رییسجمهوری به نام جفرسن دیویس برگزید. ایالات شمالی به دستور ابراهام لینکلن برای سرکوب شورشیان و از بین بردن بردهداری به جنگ با ایالات موتلفه امریکا پرداخت و در اوریل ۱۸۶۱ جنگ اغاز شد.
نخستین نبرد، به دژ سومتر در بندر چارلتون توسط ارتش موتلفه انجام شد...پس از مدتی در جبهه شرق به فرماندهی ژنرال ارتش ایالات متحده، ژنرال مککیلان با صد هزار سرباز به سمت ریچموند پایتخت نیروهای موتلفه پیش میرفت،که با حمله ژنرال جنوبیها،ژنرال لی مواجه شد و ارتش یکصد هزارنفری شمالی ها درهم شکست.
عظیمترین نبرد جنگ داخلی در ژانویه ۱۸۶۳ در، درهی گتیزبورگ روی داد؛مردان ژنرال رابرت لی، در حال حمله به واشینگتن، پایتخت شمالی ها از دو رشته کوه گذر می کرد اما با سیل توپهای مستقر شدهی شمالی ها برروی کوهها روبهرو شد؛ پساز سه روز نبرد و کشته شدن سربازان زیاد ارتش جنوب به علت حجم اتش شمالی ها عقب نشینی نمود.
در نهایت پس از فتح ریچموند پایتخت جنوبیها، ژنرال لی با اخرین نفرات باقیمانده، ریچموند را تخلیه و به ویرجینیا عقب نشینی کرد و درنهایت در اوریل ۱۸۶۵ خود و ارتشش را تسلیم زنرال گرانت کرد و با شلیک اخرین گلوله جنگ داخلی۴ساله با پیروزی ایالات متحده امریکا به رهبری ابراهام لینکلن به پایان رسید. پس از نبرد تخمین تقریبی کشتگان نبرد داخلی از ۶۲۵ هزار تا ۸۵۰ هزار زده شد، حزب موتلفه به کلی منحل و نابود شد، بردهداری ملغی شد و عصر بازسازی شروع شد.
@politicalculture