🍀🍂🌸 …🌼 عرق خوری در محرم؟!.. شدند …طبق گزارش خبرگزاری‌ها، مصرف مشروبات الکلی تا امروز در:

🍀🍂🌸


🌼 عرق خوری در محرم؟!

طی یکی دو روز گذشته خبرهای متعددی از مشروب خواری در شهرهای عمدتا کوچک کشور منتشر شد که بر اساس آن ده ها نفر کشته و ده ها نفر دیگر دچار آسیب های شدید چون کوری چشم و از دست دادن کلیه ها و.... شدند.

طبق گزارش خبرگزاری ها، مصرف مشروبات الکلی تا امروز در :
بندر عباس: 16 نفر کشته 151 مسموم
کرج: 3 نفر کشته 1 نفر مسموم
بجنورد 1 نفر کشته 12 نفر مسموم
شیروان: 2 نفر کشته و 13نفر مسموم
کهگیلویه و بویر احمد: 2 نفر کشته
داشته است.

نکته مهم در این خصوص، شیوع مصرف مشروبات الکلی در شهرهای بسیار کوچک، قرار داشتن در ماه عزاداری محرم و مصرف این حجم از مشروبات الکلی تنها چند روز بعد از گذشت تاسوعا و عاشوراست؟!

طبعا این علاوه بر موارد متعدد مشروب خواری در شهرهای دیگر کشور است که بدلیل عدم بروز حادثه، اخبار آن منتشر نمی شود.

اینکه چه اتفاقی رخ داده تا تعداد قابل توجهی از هم میهنان به مشروبات الکلی و مواد مخدر روی آورند، موضوعی است که جامعه شناسان باید به آن پاسخ دهند. اما اینکه چرا حرمت ماه محرم و صفر نگه داشته نشده، ناشی از دین گریزی اقشاری است که در زیر فشار های روحی و روانی و مشکلات زندگی و در سایه مطالب منتشره در شبکه های اجتماعی، اعتقاد خود را به هر چیزی از دست داده و ره به فنا برده اند.

در این بحبوبه وقتی نوه امام خمینی می گوید: کیفیت نماز دخترش در کانادا بهتر از ایران شده است، این حرف نمی تواند، چندان بی دلیل و منطق باشد. آنانی که تجربه اقامت در خارج از کشور دارند، معنی حرف وی را بهتر متوجه می شوند؟!

💫 محمود نامی

🍀🍂🌻🍁🌸🌾
@ofoghenegah