ایجاد کریدور ترانزیت دریای سیاه‌-خلیج فارس توسط ارمنستان

ایجاد کریدور ترانزیت دریای سیاه‌-خلیج فارس توسط ارمنستان

طبق اعلام سرژ سرکیسیان، ارمنستان در صدد ایجاد کریدور جدید ترانزیتی بین دریای سیاه و خلیج فارس است و در حال حاضر با چندین کشور در حال مذاکره می‌‌باشد که انتظار می رود تعداد سهامداران این پروژه افزایش یابد.

به نقل از سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری، رئیس جمهور ارمنستان در سخنرانی‌ خود در کنفرانس امنیتی مونیخ خاطر نشان کرد :« جهت ایجاد کریدور جدید ترانزیتی بین دریای سیاه و خلیج فارس با تمامی‌ کشور‌های علاقمند مذاکره کرده ایم. امیدواریم نتیجه موفقیت آمیز مذاکره به سمتی‌ پیش رود که تعداد کشور‌های ذینفع از تعداد کشور‌های مذاکره کننده فراتر رود.»

وی افزود: « همکاری با تعدادی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و اتحادیه اقتصادی اوراسیا به صورت مثبت به رشد اقتصادی کشورمان کمک خواهد کرد».

آقای سرکیسیان نتایج پیوستن ارمنستان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا با یک بازار مشترک که شامل کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می‌‌شود را ستودنی خواند.

رئیس جمهور ارمنستان افزود: «پیوستن ارمنستان به اتحادیه اقتصادی اوراسیا با درک مشخص از منافع آن برای توسعه اقتصادی و آینده ملت مان صورت گرفت. نتایج به دست آماده پس از ورودمان به اتحادیه در گرو مسیری است که در پیش گرفته ایم.»

ارمنستان همچنین در کنار روسیه، ایران و کشور‌های دیگر در ساخت کریدور بین المللی حمل و نقل شمال- جنوب شرکت می‌‌کند.

این پروژه درنظر دارد امکانات زیرساختی حمل و نقل و جاده ناوگان جنوب شرق آسیا به شمال اروپا را بسازد.

@politicalculture