رستم وندی:۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند/ وجود ۱۹ میلیون نفر بد مسکن در کشور

رستم وندی :۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند/ وجود ۱۹ میلیون نفر بَد مسکن در کشور

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور:
🔹حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند.
🔹نرخ بیکاری حدود ۱۲ درصد است که این نرخ بین جوانان به ۲۴ درصد می‌رسد
🔹۱۹ میلیون نفر هم با مشکل بد مسکنی مواجه هستند.
🔹8 درصد از تولید ناخالص ملی در تصادفات از بین می‌رود
🔹نیم میلیون نفر مجروح و 40 هزار نفر معلول به دلیل تصادفات رانندگی داریم.
🔹هشت و نیم میلیون نفر در مناطق مرزی با مشکلات زیرساختی و در دو دهه اخیر با خشکسالی و مهاجرت مواجه هستند
🔹به دلیل شهرنشینی آشفته، 30 میلیارد دلار بابت آلودگی هوا خسارت می‌بینیم.
🔹ما رتبه اول بیماری‌های قلبی عروقی را در جهان داریم.
🔹طبق تحقیقات وزارت بهداشت در سال 94، بیش از 23 درصد مردم با یکی از اختلالات خلقی و روانی درگیر بودند./ اکونومیست فارسی

@politicalculture