امانوئل مکرون توافق هسته‌ای ایران را «ناکافی» خواند …🔸رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل اذعان کرد: «ما به تو

امانوئل مکرون توافق هسته‌ای ایران را «ناکافی» خواند.

🔸رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل اذعان کرد: « ما به توافق هسته‌ای 2015 نیاز داریم. اما آیا این توافق کافی است؟

🔸با توجه به تحولات منطقه و فشار فزاینده‌ای که ایران بر منطقه اعمال
می‌کند، نه.»

🔸مکرون با اشاره به «فعالیت گسترده ایران در برنامه موشک‌های بالستیک» اعلام کرد این امر باید از طریق تحریم‌های بیشتر کنترل گردد.

🔸او سپس گفت با توجه به فعالیت حزب‌الله و حضور پررنگ ایران در سوریه، لازم است چگونگی فعالیت هسته‌ای این کشور پس از 2025 و نقش آن در منطقه مورد بحث قرار گیرد.

🔸مکرون در این راستا اعلام کرد: « این مساله را با رئیس جمهورهای ایران و آمریکا در میان گذاشته‌ام، و برای دست‌یابی به توافقی بر این پایه خواهم کوشید.»

🌐 فیگارو

نتیجه گیری: احتمالا" فرانسوی ها پیشنهاد کاهش حضور ایران در سوریه و لبنان و در مقابل تداوم برنامه هسته ای پس از سال ۲۰۲۵ را دارند که به این ترتیب موضع آمریکایی ها هم تعدیل شود.

@politicalculture