🍀🍂🌸.. 🌼 مرگ انسانیت … …تصاویر، تکان دهنده و حیرت آورند، فرزندی در حال مکیدن سینه مادر مرده خود است

🍀🍂🌸

🌼 مرگِ انسانیت....

تصاویر، تکان دهنده و حیرت آورند، فرزندی در حال مکیدنِ سینهِ مادرِ مرده خود است. مادری، نعشِ فرزند را در بغل دارد. فرزندی، پدر و مادر را 180 کیلومتر در زنبیل حمل کرده تا شاید آنها را از مرگ برهاند. جنازهِ پدر در کنار ساحل، بی صاحب افتاده است. 200 کیلومتر پیاده روی با پای پیاده، رمق بر کسی نگذاشته است. پاها زخمی، شکم ها گرسنه، بیماری، بیخوابی، ترس و وحشت از جنایتِ جنایتکارانِ بودائی، کوچ از سرزمینِ مادری، از دست رفتنِ تمامِ دارائی و گریز به آینده ای نا معلوم، سکوتِ مجامعِ بین المللی، مبلغانِ دینی و بی تفاوتی جامعه بشری به اتفاقاتی که در میانمار علیه مسلمانان روهینگا رخ میدهد، بخشی از یک تراژدی بزرگ در قرنِ حاضر است.

مادر روسری به سر دارد، پدر ریشِ، نشان از ریشه دارد، فرزند در میانِ خون و آتش به نماز ایستاده است. دختر مواظب است، چشمِ نا محرم به موهای زیبایش نیافتد. پدر و مادر بزرگ از خدا طلب مرگ می کنند، نوزادان به خواب ابدی فرو می روند، کودکان معنی آوارگی و بدبختی را درک می کنند و نوجوانان به آینده و سرنوشت نا معلوم خود می اندیشند...

این بخشی از واقعیتِ امروزِ جنایت علیه مسلمانان روهینگاست. اگر مسلمانی از این واقعیات آگاه باشد و متاثر و افسرده و نگران این قوم مظلوم و بی پناه نگردد و از هر آنچه که از دستش در حق آنان بر می آید، کوتاهی نماید، باید بر انسانیت و مسلمانی او شک کرد.

جامعه بشری، عقبگردِ بزرگی داشته است. بت پرستانِ دنیایِ مدرن، به همان اعمال و خشونت ها دست می زنند که فراعنه و نمرود و شداد به آنها دست زده بودند....
کجاست عصای موسی؟
کجاست تبر ابراهیم؟
کجاست صور اصرافیل؟!....

نه، نه، به دنبال انسانیت، اخلاق، شرم و حیا در جهان فعلی نباشید. جائی که برنده جایزه صلح نوبل، خود تبدیل به حامی جنایتکارانی میشود که از هیچ جنایتی فروگذار نیستند، سیاستمدارانی چون دالائی لاما، به یک موضع گیری ساده بسنده میکنند و نامسلمانان، بت پرستان، بی دینان و.... چشمان خود را به روی جنایت علیه مسلمانان مظلوم و بی پناه روهینگا می بندند.

خدایا، شرمنده ایم از اینکه نمی توانیم دادِ برادران و خواهرانِ مظلومِ مسلمانِ روهینگایی خود را از ظالم بستانیم. اما امیدمان به توست، به پروردگاری که در عدالتش شکی نیست. خدایا خودت به فریاد این قوم مظلوم برس.
"آمین یا رب العالمین"

💦 محمود نامی

🍀🍂🌺🌿🌸🌾
@ofoghenegah