وطن فروشی یا ضرورت؟.. ایشان تاکید کرده‌اند: این عدد ترسناک است

وطن فروشی یا ضرورت؟

جواد رنجبر درخشی لر: آقای دکتر عبده تبریزی گفته اند: یک و نیم میلیون ایرانی در صف مهاجرت به استرالیا و کانادا هستند. ایشان تاکید کرده اند: این عدد ترسناک است. خروج نیروهای کارشناسی و نیروهای ورزیده به اقتصاد ملی آسیب می زند و یکی از دلایل تهی دست شدن ایرانیان مهاجرت نیروهای نخبه است.

پرسش مهم این است: چرا ایرانیان وطن خود را رها می کنند و به غرب پناه می برند؟

صرف نظر از تعداد بسیار اندکی که از اعدام یا زندان گریخته اند، عده ای که برای تحصیل از کشور بیرون رفته اند و باز خواهند گشت، کسانی که در سازمان های بین المللی یا پروژه های خاص در دانشگاه های معتبر جهان کار می کنند، دیگر مهاجران دلیل قانع کننده ای برای ترک وطن نداشته اند؛ جز زندگی بهتر برای خود.

این زندگی بهتر برای خود به بهای خالی شدن کشور و لاغر شدن کشور به دست آمده است. البته اگر به دست آمده باشد. بسیاری از کسان که در ایران ناموفق بوده اند در غرب هم ناموفق بوده اند.

بدون تعارف یک تب تند خارج نشینی و بی علاقگی به وطن در بین ایرانیان وجود دارد که باید فروکش کند.

این که شرایط بد است و نمی توانیم زندگی کنیم یک پز یا تعارف است. شرایط برای همه بد است. جز دولتمردان.

ایران وطن ماست؛ چه خوب و چه بد.
باید آن را بسازیم؛ چه سخت باشد چه آسان.

رها کردن وطن هنر نیست. نشانه وطن فروشی است. اگر نباشد نشانه کاهلی است.
اگر هر ایرانی خویشکاری خود را در ایران محقق کند ایران به سرعت ساخته می شود ولی اگر ایرانیان گذرنامه به دست جلوی در سفارت خانه کشورهای مختلف صف بکشند این کشور ساخته نخواهد شد.

لعنت بر آن آموزش هایی که بر مبنای ترجمه های ناقص از متون غربی و کوره سوادی که خود را پست مدرن می خواند وطن دوستی را به محاق برده است.

@politicalculture