گامی به سوی دوستی و زندگی متعالی شهروندی در جامعه ایرانی با رعایت قوانین و مقررات دولت ج. ا. ایران
آلمان: بازگشت بیثباتی به لبنان در حال حاضر بزرگترین خطر است
آلمان: بازگشت بیثباتی به لبنان در حال حاضر بزرگترین خطر است
گابریل نگرانی دولت آلمان درباره بحران لبنان را به اطلاع همتای سعودی خود رسانده است. سرنوشت سعد حریری همچنان ناروشن است و حزبالله او را اسیر در دست عربستان میبیند.
زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان، روز جمعه (دهم نوامبر/ ۱۹ آبان) در تماسی تلفنی با همتای سعودی خود عادل جبیر، نگرانی آلمان را نسبت به تشدید بیثباتی در لبنان ابراز کرد.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان، آقای گابریل در تماسی به همتای سعودی خود گفت که بحران لبنان میتواند به نابودی دستاوردهایی منجر شود که در این کشور با تلاش فراوان در زمان زمامداری سعد حریری به دست آمده است.
سعد حریری یک هفته پیش به عربستان سعودی سفر کرد و از یک شبکه تلویزیونی وابسته به عربستان استعفای خود را از مقام نخست وزیری لبنان اعلام کرد. این خبر ناگهانی لبنان را در بحران سیاسی عمیقی فرو برد.
سعد حریری در متن استعفای خود گفت که با وجود مداخلات جمهوری اسلامی ایران و بازوی سیاسی آن حزب الله لبنان، انجام وظایف حکومتی برای او ناممکن شده است.
گابریل همچنین در تماس تلفنی خود از عربستان خواست که راه امدادرسانی به مردم یمن را هموار کند. به گفته مقامات سازمان ملل در یمن قحطی و گرسنگی شدیدی هستی هزاران نفر را تهدید می کند./ دویچه وله فارسی
@politicalculture