انسان دارای طبیعتی است که در حین. ناامیدی به چیزی امیدوار میشود

انسان دارای طبیعتی است که در حین
ناامیدی به چیزی امیدوار میشود .
قانون اجتماع و قید و بندهای ساختگی
به دست و پایش بند شده
و آدمی را گیج و کلافه میکند ..!؟
امّا در همان حال کوچکترین روزنهٔ امید
این انسان مأیوس را به چیزی غیر واقعی
که برای خودش هم مفهوم خارجی ندارد امیدوار و دلخوش میسازد .

ای انسانها
بیائید این قید و بندها را پاره کنید.
قانون اجتماع غیر از قید و بند چیزی نیست .
این قانون را طبیعت برای ما نساخته
ما خودمان آن را به دست و پای خویش بسته‌ایم .

ژان پل سارتر

@politicalculture