گامی به سوی دوستی و زندگی متعالی شهروندی در جامعه ایرانی با رعایت قوانین و مقررات دولت ج. ا. ایران
پارسیگویان باستان زبان خویش را چه مینامیدند؟
پارسیگویانِ باستان زبانِ خویش را چه مینامیدند؟
امروزه، بیشتر، زبانِ پارسیِ روزگارِ هخامنشیان را «پارسیِ باستان» و روزگارِ پس از آن تا فروافتادنِ ساسانیان را «پهلوی» نامند، لیک پارسیگویانِ باستان، خود، زبانِ خویش را چنین نمیخواندند.
گویشورانِ زبانِ پارسیِ باستانْ زبانِ خویش را پارسه (pārsa) ’پارسی‘ و اَیریه (airya) ’آریایی‘ میگفتند.
@goftarenik1
متن کامل را در لینک زیر بخوانید👇👇👇👇
http://parsianjoman.org/?p=5847
@politicalculture