«روش‌های استفاده از من».. هیچ کس موبایل خود را در آب نمی‌اندازد.!

"روش های استفاده از من"

وقتی یک دستگاه جدید می گیرید، یک موبایل، یک نرم افزار و یا... در برگه ای تحت عنوان کاتالوگ یا بروشور چگونگی استفاده از آن را برایتان نوشته است.
هیچ کس موبایل خود را در آب نمی اندازد.! (هرچقدر هم که کثیف باشد)
هیچ کس با چکش به شیشه تلویزیون ضربه نمی زند.! (هر قدر هم که فیلم بد نشان دهد)
پس بیایید برای خودمان هم یک "کاتالوگ" درست کنیم و به کاتالوگ همسر، فرزند و همکار خود احترام بگذاریم.
و شفاف و روشن به همه بگوییم که چگونه هستیم و دوست داریم چگونه با ما برخورد شود.
به جای تحمل کردن روابط نادرست, چاره ای برای بهبود روابط مان پیدا کنیم تا شاد تر از روزهای قبل باشیم

در برگه ای بنویسیم:
۱- وقتی من عصبانی هستم لطفن برای لحظاتی تنهایم بگذارید.
۲- وقتی خوشحال هستم، احساساتم را به چالش نکشید،
۳- پیش من از دیگران بد نگویید،
۴- مرا با کسی مقایسه نکنید،
۵- انتظارتان از من بیش از توانم نباشد، و...
بیشتر مشکلات ما، در عدم ایجاد روابط خوب و موثر است.

@politicalculture