👈 ایرانیان تحت هر نوع حکومتی خود را یک «امپراتوری» می‌بینند …

👈 ایرانیان تحت هر نوع حکومتی خود را یک "امپراتوری" می بینند.


وزیر خارجه جدید اتریش خانم کارین کنایسل Karin Kneissl یکی از برجسته ترین کارشناسان خاورمیانه در کشور خود به شمار می رود. وی در یکی از کتاب‌های خود به نام "خاورمیانه من" در فصلی به نام "از پرشیا تا ایران" می‌نویسد:

یکی از دلایل تغییر نام "پرشیا" به "ایران" حس شخصی و ارتباط نزدیکی بود که بین شاه ایران و دولت آلمان به وجود آمد. علاوه بر این، شاه، آلمان را متحدی ایده آل در برابر منافع شوروی و بریتانیا در منطقه می دید. متفقین از ۱۹۴۱ این کشور را به سه بخش تقسیم کرده بودند.
من هنوز دیپلمات های بریتانیایی را می بینم که تا حتی تا امروز به هیچ عنوان از "Iran" نامی نمی برند، بلکه همچنان "Persia" را استفاده می کنند.

ایران یا پرشیا، تحت هر حکومتی، این کشور (ایران) همیشه خود را یک امپراتوری می بیند. این نقل قولی است از ویکتور الکیک Victor al-Kik ایران شناس لبنانی.

تنها زمانی طرف های مقابل ایران می‌توانند در مذاکره با آنها به پیشرفت برسند که با احترام و متناسب با آنها برخورد شود.


Mein Naher Osten
Karin Kneissl
2014


@dachstudien
🇪🇺🇩🇪
کانال مطالعات آلمان و اروپا