اقتباسی و پوزیتیویستی بودن علوم سیاسی در ایران.. حسین بشیریه👇

اقتباسی و پوزیتیویستی بودن علوم سیاسی در ایران

حسین بشیریه👇

✅ علم سیاست در ایران، علم سیاستی نیست که‌ با‌ پیکره‌ جامعه و نظام سیاسی ایران ارتباط داشته باشد. شاید بتوان گفت در این شرایط‌ «علم‌ سیاست» اصلاً ممکن نیست و فضا پیدا نمی‌کند. به‌نظر من تحولات عمده‌ای رخ‌ نداده‌ است.‌ ویژگی‌های علم سیاست در ایران این است که:

1⃣ اولاً، اقتباسی است، متون اصلی، ترجمه شده‌ است‌ و در آنها بیشتر به تجربه کشورهای غربی اشاره می‌شود و راجع‌ به‌ کشور‌ ایران پیوند هنوز ایجاد نشده است
2⃣ و دوم این‌که این علم سیاست در مجموع همان‌ علم‌ سیاست‌ پوزیتیویستی است.
⇜ ڪــانــال‌ علــوم سـیاســـی ❦
─┅─═ঊ🎀🎀ঈ═─┅─ @politickaraj
─┅─═ঊ🎀🎀ঈ═─┅─