بیان.. اگر وسط صحبت یادمان رفت که چه می‌گفتیم🤔

#فن بیان

اگر وسط صحبت یادمان رفت که چه می گفتیم🤔

✍️فراموش کردن مطلب : مساله‌ای محتمل است که ممکن است برای هرکسی پیش بیاید، در این شرایط معمولا چند ثانیه ذهن قفل شده و بطور کلی فراموش می‌کنیم که اصلا راجع به چه چیزی صحبت می کردیم.

ولی خوشبختانه این حالت بسیار گذرا بوده و پس از چند لحظه (پنج تا ده ثانیه) دوباره همه چیز یادمان می‌افتد. در اینگونه موارد دو کار می توان کرد:

● می‌توانیم یک یا چند سوال از مخاطب بپرسیم. مثلا آیا برای شما هم اتفاق افتاده ، موافقی ،...

● راه بهتر این است که آخرین جمله‌ای را که گفتیم تکرار کرده و صحبت را آن مورد تا چند جمله ادامه دهیم و در این فرصتی که ایجاد کردیم باید به ادامه موضوع بیندیشیم

♦━●○━━━━━━●○━♦
@politickaraj
♦━●○━━━━━━●○━♦