✴️✳️ چرا بسیاری از نخبگان از تحلیل واقعی اعتراضات اخیر، بازماندند؟؟؟

✴️✳️ چرا بسیاری از نخبگان از تحلیل واقعی اعتراضات اخیر، بازماندند؟؟؟

👈 در جامعه ما معمولا روشنفکران چندان ارتباطی با مردمان کوچه و خیابان ندارند، نه از آنان چندان خبری دارند و نه بر آنان چندان تأثیری دارند. ازین‌رو عجیب نیست اگر روشنفکران نتوانند پیش‌بینی کنند که این مردمان کوچه و خیابان چه خواهند کرد. اعتراضات دی‌ماه نیز از جانب همین « مردمان کوچه و خیابان» بود.

🔺بسیاری از همین نخبگان و تحلیل‌گران به بی‌هدفی و بی‌رهبریِ اعتراضات اخیر اشاره کرده‌اند. برای همین، بسیاری نیز خواسته‌اند هدف‌ها را مشخص کنند و تعیین کنند که دقیقاً چه‌ها می‌خواهیم و چه‌ها نمی‌خواهیم. برخی هشدارآمیزانه پرسیده‌اند که ما توافقی برای پایان کار نداریم و نمی‌دانیم که اگر وضع موجود نباشد چه قرار است به جای آن باشد. برخی نیز سرچشمه‌ی اعتراضات دی‌ماه را به طور کامل، حاصل روابط قدرت در میان دو جناح مشهور سیاست کشور و انتقام گیری های جناحی دیده‌اند و ازین‌رو ‌اصالت و ماهیت بخش عمده ی این حرکت های اعتراضی را نادیده گرفته یا زیر سوال برده اند.

🔺مهمترین دلیل این مطلق اندیشی، خبر نداشتن بخش عمده ی این نخبگان از وضع و حال و مطالبات مردم کوچه و خیابان است.

✅سیاست شناسی
@politicology