✴️❇️ افزایش تنش نظامی در اروپا در دوره مرکانتیلیستی. چرا؟

✴️❇️ افزایش تنش نظامی در اروپا در دوره مرکانتیلیستی. چرا؟

👈 طی دوره‌ی مرکانتیلیستی، تنش نظامی میان دولت‌های اروپایی فراوان‌تر و گستره‌تر از هر زمان دیگری شد. ارتش و نیروی دریاییِ بازیگران اصلی دیگر نیروهایی موقت نبودند که به وقت ظهور خطری خاص تشکیل شده باشند؛ آنها نیروهایی حرفه‌ای وتمام‌وقت بودند. اولین هدف اقتصادی هر دولتْ داشتن میزانی کافی از ارز قوی بود تا بتواند ارتشی داشته باشد که هم مانع حمله‌‌ی دیگر کشورها ‌شود و هم به گسترش ارضی‌اش کمک کند.

🔺حمایت گرایی 330 231مرکانتیلیسم بیش‌تر سیاست‌های مرکانتیلیستی پیامد رابطه میان حکومت دولت-ملت‌ها و طبقات سوداگرشان بود. طبقات سوداگر با پرداخت مالیات به قصد حمایت ار ارتش دولت-ملت خود، حکومت را تحریک کردند تا سیاست‌هایی را به تصویب برساند که از منافع تجاری‌شان در برابر رقابت خارجی حمایت کنند.

#مرکانتیلیسم #ملی_گرایی_اقتصادی
✅ #سیاست_شناسی
@politicology