‍ ✴️✳️ اعتصاب سراسری کامیون داران چرا؟..۱️⃣ تراژدی حمل و نقل در ایران از روزی آغاز شد که با طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل، آقازاده‌ه

‍ ✴️✳️ اعتصاب سراسری کامیون داران چرا؟

1️⃣ تراژدی حمل و نقل در ایران از روزی آغاز شد که با طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل، آقازاده ها رانت انحصاری واردات کامیون های بنجل چینی را به دست آوردند و کامیونهایی را که حتی از کامیون های فرسوده قبلی هم بی کیفیت تر بودند به چندین برابر قیمت برندهای روز دنیا به مصرف کننده ایرانی قالب کردند.
2️⃣ شرکتهای لیزینگی که باز هم متعلق به خواص و آقازاده ها بودند خون راننده را با سودهای در نهایت ۲۰۰ درصدی در شیشه اقساط کامیون های بنجل کردند.
3️⃣کامیون های بنجل که هر روز مشکلی فنی داشتند عملا تمام سود رانندگان را بلعیدند و بازاری برای قطعات یدکی کامیون ایجاد کرد که آقازاده ها با کشف آن به واردات انحصاری قطعات یدکی و فروش آن به چندین برابر قیمت جهانی دست زدند تا باقی مانده خون رانندگان را هم در شیشه فساد و رانت دولتی کنند و جیب مبارکشان را پر تر از دیروز
4️⃣آقا زاده ها بعضا با تاسیس شرکتهای حمل و نقل در جنب گمرکات کشور با ایجاد یک سیستم نوبت دهی بار به صورت رانتی اقدام به صدور بارنامه برای کارتل های کامیوندار خودشان کردند در حالی که رانندگان عادی که در هفت آسمان هم یک ستاره نداشتند باید روزها در صف گرفتن بار می خوابیدند تا جایی که بارها مجبور به اعتصاب و اعتراض شدند که با سرکوب مواجه گردید.
5️⃣ دولت با تصویب و ابلاغ بخشنامه های غیر کارشناسی و دست و پاگیر و الزام رانندگان کامیون به اخذ دهها کارت و مجوز غیر لازم، هر روز نارضایتی بیشتری را برای رانندگان ایجاد کرد.
.
👈 این گونه است که امروزه با توجه به هزینه استهلاک بالا و گرانی بیش از حد لوازم یدکی و پایین بودن دستوری کرایه حمل، عملا کامیون داری مقرون به صرفه نیست...

#اعتصاب_کامیونداران
✅ #سیاست_شناسی
@politicology