‍ ✴️✴️ جدیت کره شمالی در بحث خلع سلاح هسته‌ای

‍ ✴️✴️ جدیت کره شمالی در بحث خلع سلاح هسته ای

خبرگزاری رویترز گزارش داد که تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کره شمالی برچیدن تاسیسات مربوط به ساخت موشک‌های بالستیک خود را آغاز کرده است. تصاویر مربوط به ۲۰ ژوئیه (۳۰ تیر) حاکی از آن است که فعالیت‌هایی برای برچیدن ساختمانی در ایستگاه پرتاب ماهواره «سوهی» که برای تولید موتور‌های پرتاب ماهواره به کار می‌رفت، انجام شده است.

🔺«شمال ۳۸» که یک نهاد ناظر در آمریکاست نوشته است ساختمانی که برچیده شد برای توسعه موشک‌های قاره‌پیما مورد استفاده قرار می‌گرفت. این نهاد ناظر از این تحولات به عنوان نشانه مهمی برای اعتمادسازی از جانب پیونگ‌یانگ یاد کرده است.

🔰پی نوشت: آنچه از ظاهر امر بر می آید این است که کره شمالی با جدیت، صداقت و عقلانیت در راستای تعامل با دنیا و خروج از انزوای جهانی پیش میرود و به این نکته ی مهم پی برده است که وقتی با دنیا با زبان دیپلماسی، تفاهم و صلح ارتباط داشته باشد، در عمل اعتمادسازی کند و تعمدا برای کشورش دشمن نتراشد، نیازی به این ترقه ها بازی ها و آزمایش های ریز و درشت اتمی و سلاح های کشتار جمعی ندارد و تفاهم با دنیا بیشتر ضامن پیشرفت کشورش و رفاه مردمش خواهد بود تا تهدید دنیا و انبار کردن افراط گرایانه سلاح و موشک.

#کره_شمالی #تفاهم_و_صلح_با_دنیا #خلع_سلاح
✅ #سیاست_شناسی
@politicology