✳️ ۸۰ هزار هکتار از اراضی سیستان زیر کشت نرفته است

✳️ ۸۰ هزار هکتار از اراضی سیستان زیر کشت نرفته است

🔴حدود ۸۰ هزار هکتار از اراضی منطقه سیستان به‌علت کم‌آبی و خشکسالی زیر کشت نرفته و کشاورزان این منطقه «فقیرتر» شده‌اند.
این مطلب را احمدعلی کیخا٬ نماینده مردم زابل در مجلس در جلسه مدیریت بحران آب منطقه سیستان اعلام کرده است.

🔸وی در این جلسه به کاهش ۹۸ درصدی نزولات جوی در استان سیستان و بلوچستان اشاره و گفته وضعیت کشت در این استان با مشکل مواجه شده است.
🔸دانیال محبی٬ استاندار سیستان و بلوچستان هم در این جلسه موضوع کم‌آبی در استان را یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم اعلام کرده است.
🔸محبی از مدیران خواسته نسبت به پیگیری دقیق مشکلات افراد خسارت‌دیده از خشکسالی در منطقه سیستان اقدام کنند.

🔻رسانه‌های محلی نیز در این رابطه از وضعیت وخیم کشت و زراعت در استان سیستان و بلوچستان خبر می‌دهند.
سایت «اوشیدا» به نقل از یک کشاوز منطقه سیستان نوشته که «علیرغم کاشت گندم متاسفانه هیچ یک از مزارع به بار ننشسته» است.
این کشاورز گفته «تمامی پس انداز خود را صرف کشت مزارع کردیم و با از بین رفتن محصولات٬ تمام دارایی خود را از دست داده و فقیرتر از قبل شدیم.»

🔰 پی نوشت: این واقعیت های تلخی که دل هر ایرانی و ایران دوستی را به درد می آورد درباره بخشی از ایران است که روزگاری انبار غله ی کشور بوده است. دریغ و درد که امروز روزگارش چنین است...

#کم_آبی #خشکسالی #سیستان_و_بلوچستان
✅ #سیاست_شناسی
@politicology