شناخت مفاهیم سیاست به بیان ساده. مفاهیم سیاسی را بهتر بشناسیم تا پخته و منطقی اظهارنظر کنیم این کانال هوادار هیچ جناح،حزب و گروهی نیست انتشار مطالب به معنای تایید آنها نیست ارتباط با ادمین: @politico_admin .
❇️✴️ به دلایل دیگری احساس حقارت کنید!. ✍️محمد حسین کریمی پور
❇️✴️ به دلایل دیگری احساس حقارت کنید!
✍️محمد حسين كريمي پور
👈آقای ولايتی احساس حقارت می كند كه برجام فقط در قالب یک متن انگليسي امضاء شده و متن فارسی دومی امضاء نشده است.
اگر متن فنی-حقوقی پيچيده و مفصلی مثل برجام دو نسخه انگليسی و فارسی با اعتبار يكسان داشت، امكان مانورها و تفسيرهای گوناگون بيشتری برای طرف دبه كار باز می شد.
منفعت ملّی ايران در دبه كاری نبود و متن برجام را شفاف و قابل استناد می خواست. از منظر حقوقی، قابل فهم است چرا ظريف زيرک، ريسک فنی قابليت استناد به دو نسخه و دو زبان را به ايران تحميل نكرد.
از سوی ديگر، قدم به قدم مذاكرات برجام با اخذ اجازه از بيت رهبری صورت پذيرفته كه ولايتی آنجا امور بین الملل را تمشيت می كند. ولايتی در زمان مذاكرات برجام، می توانست لزوم تهيه نسخه فارسی را از همين طريق بسادگی، ابلاغ كند.
اما تعجب من در آنست كه چرا ولايتی نگران نتايج خسارت بار اعمال شخص خودش در سياست خارجه ايران نيست؟
ولايتی در ترسيم سياست ايران در دنيای اسلام بطور اعمّ و جهان عرب بطور اخصّ، در سی سال اخير سهم اصلی داشته است.
چرا از نتايج اسفبار آن سیاستها كه ملت های اهل سنت را از اندونزی تا مصر عليه ايران و شيعه برانگيخته و جبهه بزرگی از دولت های مسلمان را در همه عرصههای بینالمللی در صف مقابل ايران بسيج كرده و فشار را از روی اسراييل برداشته، احساس حقارت نمی كند؟
چرا ولايتی از تكيه تاسف برانگيز سياست ايران به روسيه در صحنه سوريه و توهم تشكيل همکاری راهبردی، احساس حقارت نمی كند؟
امروز روس ها فعالانه از حقوق طلایی اسراييل متجاوز در صحنه سوريه دفاع كرده، مصرّانه خواهان اخراج سريع ايران و دوستان ايران اند.
آنها نيروهای مسلح سرافراز ايران را كه وفادارانه جنگ زمينی عليه داعش را به نهايت رساندند تا پوتين فاتح سوريه شود، در قبال ضربات هوایی رنج آور اسراييل بی دفاع رها كرده اند.
روس ها پس از كسب منافعشان، حتی در سطح یک شراكت نظامی مقطعی برای نظاميان شجاع ما و متحدان ايران، احترام قائل نشدند. اما ولايتی چشمش را بسته، باز توصيه نگاه به شرق دارد و مدح پوتين می گويد!
چرا ولايتی از مداخله غيرضروری و پرهزينه اش در انتخابات عراق، احساس حقارت نمی كند؟ ملّت ايران چقدر و تا كي بايد هزينه بدهد تا آقای ديپلمات كهنسال ياد بگيرد چه حرفی را كجا نبايد بزند؟
من به علی اكبر ولايتی حق می دهم احساس حقارت كند. او در پيشگاه ملت مظلوم ايران، ده ها دليل محكم تر از نسخه فارسی برجام، برای شرمندگی دارد.
#برجام #ولایتی #حزب_باد
✅ #سیاست_شناسی
@politicology