شناخت مفاهیم سیاست به بیان ساده. مفاهیم سیاسی را بهتر بشناسیم تا پخته و منطقی اظهارنظر کنیم این کانال هوادار هیچ جناح،حزب و گروهی نیست انتشار مطالب به معنای تایید آنها نیست ارتباط با ادمین: @politico_admin .
صحبتهای جالب و جنجالی وزیر بهداشت در صحن مجلس:
صحبتهای جالب و جنجالی وزیر بهداشت در صحن مجلس:
👈نباید از شعار امسال سوءاستفاده کرد و منفعتطلبان جنس کم کیفیت خود را به قیمت بالا بفروشند. کیفیت این تولیدات داخلی بهتر از تولیدات آمریکا و ژاپن و آلمان نیست و قیمت آن دو برابر است. با این اوصاف شما به ما فشار میآوردید تولید داخل بخر؟ این ظلم به جیب مردم است.
🔺صافی دیالیزی که به اسم تولید داخل به ما میفروشند فقط در ایران سرهم بندی میشود و فایبرها و قطعات اصلی آن وارد میشود و ما هم به اسم تولید داخل پذیرفتیم و میخریم. اما تولید داخلی یعنی تکمیل زنجیره تولید و ثروتآفرینی و ارزآوری برای کشور
🔺سازمان حمایت از مصرف کننده به ما نامه نوشته که قیمت بهترین برندهای دنیا حدود ۷ دلار و تولید داخل حدود ۱۴ دلار است. همین تولید داخل را آقایانی که فرمایشات رهبری و حمایت از تولید داخلی را خیلی یدک میکشند به سوریه دادهاند زیر ۶دلار!
🔺سازمان حمایت از مصرف کننده گفت باید برای اینها ۱۰درصد کمتر از ۱۴هزارتومان پرداخت کنید و ما این کار را کردیم و یک هفته بعد سوال از ما به مجلس آمد و در کمیسیون جواب دادیم و الان هم به صحن مجلس آمدیم. این وسط پول هست! سالانه صد میلیارد تومان سودشان است...
🔺چرا سالی ۱۰۰ میلیارد تومان باید از پول مردم بیچاره به اینها بدهیم به اسم حمایت از تولید داخل؟ تفاوت قیمت بهترین برند دنیا با اینی که اینها به اسم تولید داخلی میدهند ۲۵ میلیون دلار است. با این پول میتوانیم سالانه دو الی سه هزار ماشین دیالیز وارد کنیم.
🔺بنده به هیچ وجه حاضر نیستم به اسم حمایت از تولید داخلی دوبرابر پول مردم را به شرکتی بدهم که نه کیفیت بهتری دارد و نه توانسته بازار پیدا کند. چطور ممکن است که شما از سال ۸۰ تا الان تولید کنید و کالایتان در هیچجای دنیا خریدار نداشته باشد؟
🔺بحث سر حداقل ۲۵ میلیون دلار پول است. به اسم حمایت از تولید داخل میخواهند در هرجایی یک چیزی مثل ایرانخودرو درست کنند. آقایان حاضر نیستند قیمتشان را پایین بیاورند و ماهم میرویم جنسی با کیفیتتر از جنس آنها را با قیمت پایین تر میآوریم.
🔺این آقای قاضیپور (نماینده ارومیه) دفعه اولش نیست این تهمتها و دروغها را میگوید و من از قوهقضاییه میخواهم رسیدگی کند. یا این آقا راست میگوید و جای من پشت میلههای زندان است یا دروغ میگوید و جایش اینجا نیست و باید حد بخورد.
🔺میگویید جنس بیکیفیت را دو برابر قیمت به اسم حمایت از تولید داخلی بخرم، میگویم ۹۷ درصد بازار همین الان در اختیار اینهاست. بعد میآیید اینجا دهنتان را بازمیکنید و هرچه دلتان میخواهد میگویید و انتظاردارید جوابتان را ندهم؟ چرا جواب ندهم؟ این نکبت است! نظارت نیست.
✅ #سیاست_شناسی
@politicology