✳️ چرا رژیم‌های مستبد عاشق انتخابات‌ اند؟

✳️ چرا رژیم‌های مستبد عاشق انتخابات‌ اند؟

👈چرا مصر باید ده‌ها میلیون پوند خرج پوستر و آگهی تبلیغاتی برای رئیس جمهورش، عبدالفتاح سیسی کند، آن ‌هم وقتی که رقبای او پیشتر از صحنه حذف شده‌اند، و هیچ رقیب و نامزد معتبری در کار نیست که او را به چالش بکشد؟ هر چه باشد، هر یک از این پوسترهای انتخاباتی چیزی در حدود ۸۰۰ تا ۵۰۰۰ پوند مصری آب خورده است، پولی که می‌شد خرج احداث مدرسه و بیمارستان یا صرف فعالیت‌های انسان‌دوستانه حکومت شده و به صندوق "تحیا مصر" (زنده باد مصر) ریخته شود. این خیل پوسترها و تصاویر تبلیغاتی در خیابان‌ها قابل درک نیست، مگر آن‌ که آنها را نشانه بیماری عمیق‌تری بدانیم که دامن مصر را گرفته است؛ بیماری استبداد سیاسی که اراده و اشتیاق حاکم را مقدم بر کنش‌ها و بحث‌های عقلانی قرار می‌دهد، و رفاه عمومی را با تبدیل شهروندان به توده‌ای همگن و فاقد بازنمایی/نمایندگی واقعی، به هیچ می‌انگارد. حتی ضددموکراتیک‌ترین انتخابات، حقیقت‌هایی را در مورد نظام سیاسی و بازیگران اصلی آن آشکار می‌کند.

🔺انتخابات برای حاکمان مستبد سوپاپ اطمینانی برای مدیریت تهدیدها، فرصتی برای ایجاد توهم تغییر نزد مردم، و امکانی برای نمایش محبوبیت و در عین حال، سنجش قدرت مخالفان است.

🔺انتخابات به ناظران داخلی و بین‌المللی نشان می‌دهد که «مأموریت مردمی» تجدید شده و کلیت نظام پشت سر آقای رئیس است، و رهبران خارجی به جای مذاکره با وزیر دفاع یا لاس زدن با چهره‌های اپوزیسیون، باید با خود او معامله کنند.

#رژیم_های_مستبد #استبداد #انتخابات
✅ #سیاست_شناسی
@politicology