✳️✴️ مباحث کاربردی:.. اصولگرایی و اصلاح طلبی هر دو مرده‌اند …

✳️✴️ مباحث کاربردی:

اصولگرایی و اصلاح طلبی هر دو مرده اند...

🔻جریان اصلاح‌طلبی و اصولگرایی مدت‌هاست که در سراشیب مرگ قرار گرفته‌اند و رهبران هر دو سعی کرده‌اند نسخه‌ای بپیچند و مرگ را چند صباحی به تاخیر بیندازند؛ "شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان" و "جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" آخرین راهکار و مرهم برای نجات این دو بیمار رو به قبله هم نتیجه نداده است. فرجام انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ بار دیگر اصولگرایان را با بن‌بست روبرو کرد؛ همانطور که سال ۹۰ و ۹۲ زمین‌گیر شده بودند. نه قالیباف و نه رئیسی نتوانستند منجی این جریان شوند.

🔺اصلاح‌طلبان نیز اگرچه در کوران انتخابات از باده شور و شعارها مست بودند و پیامد "تَکرار کردن" را پیامی برای حیات خود قلمداد کردند و انتقادهای روحانی و شعارهای هواداران در متینگ‌های انتخاباتی را طرح‌ریزی اتاق‌های فکر خویش تصوّر کردند اما چند ماهی نگذشت که اثرات مستی برطرف شد و کابینه دولت دوازدهم، تمام رویاهای‌شان را به کابوس مبدل کرد. اینجا بود که به شورای شهر و شهرداری تهران دلبستند اما آن هم در راستای سیاست‌های جریانی و حزبی قرار نگرفت. روحانی و نجفی هر دو بر پایه سیاست‌های خود بریدند و دوختند و اجرا کردند؛ آنچه مطلوب می‌پنداشتند./ فرید مدرسی


✅سیاست شناسی
@politicology