❇️✴️ مخالفت با پیوستن ایران به FTAF، خود تحریمی بدتر از تحریم‌های آمریکا. ✍🏻 غلامرضا مصدق

❇️✴️ مخالفت با پیوستن ایران به FTAF ، خود تحریمی بدتر از تحریم‌های آمریکا
✍🏻 غلامرضا مصدق

👈 نقل است در یکی از سفرهای ناصرالدین شاه به اروپا در نمایشگاهی که در پاریس برگزار شده گیوتین را هم به نمایش گذاشته بودند . شاه درخواست کرد کارکرد آنرا عملاً به او نشان دهند فرانسوي ها ميگویند الان محکوم به اعدامی وجود ندارد ، شاه با اشاره به یکی از همراهان می‌گوید با این نوکر ما نحوه عملش را نشان دهید میزبانان با تعجب میگویند تا این فرد طبق قانون به مرگ محکوم نشود به هیچ وجه اینکار امکان پذیر نیست . شاه غضبناک می‌گوید مرده شور این مملکت را ببرد که شاه قادر نیست در آن گردن نوکرش را بزند . حکایت ما در مخالفت با پیوستن به FTAF بی شباهت به داستان بالا نیست .

🔰 این تشکیلات یک سازمان بین دولتی به نام
(Financial Action Task Force )
«گروه ویژه اقدام مالی » است که در سال ۱۳۶۸ به ابتکار کشورهای صنعتی گروه ۷ با ۱۶ عضو با هدف بررسی وضعیت قوانین مبارزه با پولشوئی در بازارهای بین المللی تشکیل شده است . این سازمان هر ۴ ماه جمع بندی خود از وضعیت ریسک بازارهای مالی هر کشور را به اطلاع اعضای خود میرساند تا در مورد کشورهائی که استاندارد و قوانین مناسب برای مبارزه با پولشوئی را ندارند احتیاط لازم را داشته باشند.

🔺 منظور از مبارزه با پولشوئی مقابله با مبادلات مالی ناشی از قاچاق مواد مخدر و اسلحه ، فحشا ، رشوه و هر فعالیت غیر قانونی دیگر است . بعد از حملات ۱۱ سپتامبر مبارزه با تامین مالی تروریسیم هم به موارد بالا اضافه شد .در حال حاضر ۱۸٨ كشور عضو اين سازمان هستند و فقط ٤ كشور ايران ، كره شمالي ، چاد و سومالي عضو آن نيستند . بنابراین سازمان مذکور براساس یک نیاز بین المللی و نه برای انهدام استقلال ایران تاسیس شده است .

🔺 ايران در سال ١٣٨٨ در ليست سياه اين سازمان قرار گرفت ، در سال ٩۵ با اقدامات دولت قرار داشتن در لیست سیاه به مدت یکسال به تعلیق درآمد تا ایران اقدامات لازم در این مورد را انجام دهد که ۲۴ خرداد ۹۷ این مهلت تمام می‌شود .

🔺 هیچ اجباری در پیوستن به این سازمان برای هیچ کشوری وجود ندارد اما ملحق نشدن به این سازمان به معنای عدم دسترسی به شبکه بانکی جهانی بجز شبکه بانکی کره شمالی ، چاد و سودان است !!!!! ، کره که نظام بانکی و سومالی که اصلاً دولت ندارد چاد هم که یک کشور ته دنیائی است . در صورت نپیوستن ما به این سازمان یک خود تحریمی گسترده علیه خودمان تصویب می‌کنیم که آمریکا را اساساً از تحریم ما بی نیاز می‌کند .

🔺 از آنجا كه تعدادي از ما استاد مخالفت و نفی هستند بهتر است براي يكبار هم كه شده مخالفان پیوستن ایران به این سازمان ضمن بر شمردن دلایل مخالفت خود ، صادقانه تبعات عدم پیوستن را هم مثل تبعات پیوستن به روشنی به دور از شعارگوئیهای معمول بیان کنند و اعلام فرمایند برای چشم پوشی کامل از دسترسی به شبکه بانکی جهانی دقیقاً چه جايگزينی دارند ؟ بدون شبکه بانکی بین الملل برای مبادله ارز واردات ، صادرات ، دانشجویان ، بیماران و غیره چه وسیله ای پیشنهاد می‌کنند ؟ چمدان ، گونی ، قاطر ، فلاخن ، کبوتر نامه بر ،....؟!؟!؟

#اف_ای_تی_اف #مقابله_با_تامین_مالی_تروریسم
#خودتحریمی #تحریم #لیست_سیاه
✅ #سیاست_شناسی
@politicology