🌿🌺 روزنوشت. ⭐️⭐️⭐️. 🗓روزنامه نگاری ما فقط نظارت استصوابی را کم داشت …

🌿🌺 روزنوشت
⭐️⭐️⭐️
🗓روزنامه نگاری ما فقط نظارت استصوابی را کم داشت ...
محسن زینلی پور

هیات دولت لایحه ی نظام رسانه ای درست کرد و بدین ترتیب خیلی مدرن و با عنوانی ناهمخوان، ضوابطی را برپای داشت تا آزادی نیم بند و شکسته بسته ی مطبوعات و روزنامه نگاران را کمر شکسته و نظارتی تام و تمام دولتی را بر هر گونه فعالیت مطبوعاتی به اجرا بگذارد؛ بخوانید نظارت استصوابی.

🔺اینکه کشور ما جزو انگشت شمار کشورهای دنیاست که برای چاپ کتاب و روزنامه و یا راه اندازی هر رسانه ی دیگری، نیاز به مجوز پیش از انتشار دارد، به اندازه ی کافی رمق آزادی مطبوعات را کشیده بود و فقط همین کم بود که هر شخص برای داشتن فعالیت مطبوعاتی نیز، نیازمند گرفتن مجوز باشد. کجای دنیا این را بگوییم که بهمان نخندند!!؟

تصور کنید که ازادی نیم بند بیان فقط شامل حال آنهایی خواهد شد که از فیلتر مراجع نظارتی این لایحه گذشته باشند و مجوز روزنامه نگاری را دریافت کرده باشند. در غیر این صورت حتی اگر پدر علم روزنامه نگاری ایران نیز باشد، روزنامه نگار محسوب نمیشود و اگر در دادگاهی از آنها شکایت شد، حتما باید در دادگاه عادی و خیلی بی اطلاع از مسائل و پیچیدگی های کار مطبوعات و بدون حضور هیات منصفه، محاکمه شود.

به جناب رئیس جمهور باید تبریک گفت که چنین بدعت خطرناک و البته مایه آبروریزی در دنیا، در دولت ایشان بنیان نهاده شد و دهن کجی چندباره ای به مطالبات اکثریت جامعه و قشر فرهیخته و رسانه ای کشور صورت گرفت.


#روزنوشت سیزدهم آبان 1396
✅سیاست شناسی
@politicology