🔵 دو صد گفتار چون نیم کردار نیست.. وارد فرهنگ شرکتهای ایرانی شدند

🔵 دو صد گفتار چون نیم کردار نیست

👈دهه ۷۰ در ایران، مباحث جدیدی مانند ایزو ۹۰۰۰ ، ایزو ۱۴۰۰۰ و غیره که مربوط به حفظ اصول ایمنی کار، محیط زیست و حقوق مشتری و .... وارد فرهنگ شرکتهای ایرانی شدند. چه سمینارها، همایش‌ها و سخنرانیهای پرطمطراقی پرخرجی که برای حفظ محیط زیست و حقوق مشتریان و بهبود مستمرکیفیت و... برگزار شد و در نهایت بعد از ۲۵ سال!! نه کیفیت بهبود یافت، نه حقوق مشتری و نه محیط زیست! و وضعیت بدتر از گذشته هم شده است!! در این میان تنها یکسری شرکتهای اروپایی زرنگ، جیب شرکتهای ایرانی را با گواهینامه های بی‌ارزش مختلف خالی کردن و متاسفانه همچنان میکنند!!!
🔺باید بدانیم که شرکتهای ژاپنی از این گواهینامه های طلاکوب و پرزرق و برق ندارند و کل مرامنامه شرکت‌هایشان در رابطه با مشتری، محیط زیست و جامعه در حد ۲ الی ۳ پاراگراف ساده خلاصه میشود!!
🔺ولی در مقام عمل، امروز همه کارمندان واحد ما از رییس کل تا زیر دست ، به مدت سه ساعت برخی از نقاط شهر و اطرافش را از زباله تمیز کردیم!!
🔺مشکل اصلی ما ایرانیان و مدیران دولتی بیحالی، رخوت، عدم شایسته سالاری و عدم تلاش است و گمان میبریم تنها با شعار، همایش و گواهینامه های زیبا، مشکلات ما حل میشوند.
🔺درست به مانند اینکه مشکل اضافه وزن داشته باشیم و برای حل مشکل دایما کتاب و وسایل ورزشی بخریم ولی نه به دستورالعملهای کتاب عمل بکنیم و نه دقیقه ای ورزش کنیم و در نهایت متعجب باشیم که چرا لاغر نمیشویم!! / مرکز مطالعات خلیج فارس- مدیریت در تویوتا

✅#سیاست_شناسی
@politicology