✳️✴️ آیا غیبت ایران در داووس نشانه‌ی انزواست؟

✳️✴️ آیا غیبت ایران در داووس نشانه ی انزواست؟

👈مدت‌ها است اتحاد جهانی تلاش می‌کند تا با رفع نابرابری‌های اقتصادی فرصت را از بروز و ظهور پوپولیست‌ها بگیرد.[ و نشست سالیانه ی مجمع جهانی اقتصاد در داووس مهمترین و جدی ترین عرصه ی این تلاش است]

🔹در تهران اما همه مصمم هستند تا در برابر اعتراضات سیاسی و اقتصادی و شعارهای حوزه عمومی علیه حکمرانی نامطلوب در چند هفته گذشته بازی را به پوپولیست‌ها واگذار کنند و با روش‌های دستوری و آمرانه کنترل اقتصاد را در دست بگیرند.
🔺نظارت شدید دولت بر قیمت گذاری، تخصیص منابع و توزیع دولتی، استفاده از روش‌های سنتی و غیر شفاف و رانت‌زا بخشی از تلاش‌ها برای بازگشت به عقب در این مدت بوده است.
🔺در واقع ایران اگرچه در داووس غایب است اما پیام خود را زودتر از همه حاضران صادر کرده است. تهران نشان داده مانند گذشته به دنبال راهبرد فعال نیست و ترجیح می‌دهد با خداحافظی از طرفدارن اقتصاد شفاف در داووس به اقتصاد قهرآمیز و پرفساد در کاراکاس دوباره سلام کند. این اتفاق دستاوردی جز انزوا برای کشور نخواهد داشت. / مرتضی سیمیاری- جامعه نو

#مجمع_جهانی_اقتصاد #داووس
✅سیاست شناسی
@politicology