‍ ✴️ سازمان گزارشگران بدون مرز در بیانیه‌ای آنچه را که اقدام‌های سرکوب‌گرانه مسوولان حکومت ایران در ۳۹سال گذشته خواند، محکوم کرد …

‍ ✴️ سازمان گزارشگران بدون مرز در بیانیه‌ای آنچه را که اقدام‌های سرکوب‌گرانه مسوولان حکومت ایران در ۳۹سال گذشته خواند، محکوم کرد.

👈این سازمان غیردولتی مستقر در پاریس، روز سه شنبه با انتقاد از وضعیت آزادی مطبوعات در ایران گفت که در دو دهه گذشته دستکم ۳۵۰ رسانه توقیف شده و حدود ۸۰۰ روزنامه‌نگار و شهروند خبرنگار در ایران احضار، بازداشت و بازجویی شده اند.
🔹سازمان گزارشگران بدون مرز تاکید کرده که این روزنامه‌نگاران از حقوق قانونی خود در زمان بازداشت‌ و محاکمه محروم بوده‌اند .
🔸بنابر بیانیه گزارشگران بدون مرز، شماری از روزنامه‌نگاران که برای پوشش خبرهای سالگرد انقلاب به ایران رفتند، از رفت و آمد آزاد و به میل خود در تهران منع شدند.
🔹جمهوری اسلامی ایران در رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات گزارشگران بدونمرز در سال۲۰۱۷ از میان ١٨٠ کشور جهان در رده ١۶۵ قرار گرفت.

✅#سیاست_شناسی
@politicology