🔰 ما را با جبهه پولیساریو چه کار؟

🔰 ما را با جبهه پولیساریو چه کار؟

♻️ ای کاش مسئولان و متولیان دستگاه دیپلماسی ما برای یک بار هم که شده بهجای تکذیب و پوشاندن اصل ماجرا، اندکی به افکار عمومی احترام گذاشته و خیلی شجاعانه و شفاف توضیح میدادند که به رسمیت شناختن جبهه ی پولیساریو در صحرای غربی (به عنوان یک کشور مستقل) که بخشی از کشور مراکش هست، چه منفعتی برای ما داشته یا دارد.

🔺گیریم که اصل شناسایی پولیساریو کاملا در جهت تامین منافع ملی ما بوده. بفرمایند که اینکه اعضای این جبهه را مفتخر به داشتن پاسبورت دیپلماتیک جمهوری اسلامی کرده اند، این دیگر چه توجیهی دارد؟

🔺 اینکه پاسبورت های معمولی شهروندان ایرانی در دنیا چقدر معتبر و دارای احترام هست را هم ما می دانیم و هم متولیان دیپلماسی کشور. اما این بزرگواران با خود فکر نمیکنند که اندک آبرویی اگر برای پاسبورت های دیپلماتیک مان وجود داشته باشد، با این اقدامات بر باد خواهد رفت؟ لااقل دلشان برای پاسبورتی که خودشان دارند بسوزد.

🔺 هرچند تاکنون مقامات ما درباره این ادعای دولت مراکش واکنشی نداشته اند اما به احتمال قریب به یقین در این مورد نیز مانند تمامی موارد گذشته حق به جانب ماست و این مراکش است که ادعای واهی مطرح کرده و ما هم ان را تکذیب میکنیم...

✍محسن زینلی پور

#پولیساریو #پولیسارو #مراکش
✅ #سیاست_شناسی
@politicology