✳️ دموکراسی با حاکمان مستبد چه میکند؟

✳️ دموکراسی با حاکمان مستبد چه میکند؟

👈بشر با مخدوش دیدن اعتقادات و باورهای گذشته و کاهش پذیرش وی در پی بی‌اعتمادی به‌وجود آمده، ناچار به سازماندهی عمومی مدیریت جامعه، تحت لوای قانون شد و حاکمیت را از شخص به «شخصیت» و از حاکم به «حکومت» و سیستم‌ها منتقل کرد و خود را به تبعیت از حکومت کشاند، نه حاکم.

🔺هیچ مردمی ضرورت قانون را نفی نمی‌کنند؛ ولی قانون‌گذاران و مجریانِ قانون را متهم به منفعت‌طلبی می‌سازند و میان حاکمان دشنه به دستِ دیروز با حاکمان کراوات زده و شیک‌پوش امروز که خنده بر لب دارند، تفاوتی نمی‌گذارند.

🔺 تبدیل حاکم به حکومت، نظام دموکراسی و مردم‌سالاری را پدید آورد. دموکراسی به معنای ذبح حاکمان مستبد و ظالم دیروز بود و سکولار به معنای قربانی کردن حاکمان فرّه ایزدی که خود را نماینده ی خدا و دارای قدسیت و معنویت ویژه تصور میکردند.

#دموکراسی #سکولاریسم #استبداد
✅سیاست شناسی
@politicology