🌾🌿🌾 …. «و یهدیهم الیه صراطا مستقیما». (و خداوند، آنها را از صراط مستقیم بسوی خودش هدایت می‌نماید!)

🌾🌿🌾



"وَ یَهدِیهِم اِلَیهِ صِراطاً مُستَقِیماً"
(و خداوند، آنها را از صراط مستقیم بسوی خودش هدایت می نماید!)

دقت کن! در اینجا همچون برخی آیات دیگر نمی فرماید که به صراط مستقیم هدایت می کند،
بلکه می فرماید؛
🔅 از طریق صراط مستقیم به خودش هدایت می کند!
🔅و این مرحله ای دیگر از سلوک است.

🔅به واقع علت غایی صراط مستقیم بیان شده است.
🔅صراط هر راهی را نمی گویند، آن راهی درونی است که به باطن هستی منجر می شود.
🔅تنها راه موجود و معقول بسوی خدا، از درون خود توست.
🔅از عمق روح خودت است.

🔅 از بیرون رفتن، به گمراهی رفتن است. از کدام طرف میخواهی بروی؟! از هر طرف که بروی، دورتر شده ای،
🔅زیرا عرش خداوند بر قلب تو استوار است.

🔅 ای دوست، عمق وجود تو، وصل به "مطلق" است، نه اینکه قرار است بعداً وصل شود! وصل هست! زیرا به هستی آمده ای!
و همچنانکه قرآن می فرماید؛
ربّ من با خود من است "اِنَّ مَعِیَ رَبِّی"، "وَاعلَمُوا اَنَّ اللهَ یَحُولُ بینَ المَرءِ وَ قَلبِهِ"،
🔅پس فقط آگاهیِ تو می ماند به وصل!
🔅و سلوک برای دریافت این آگاهی است.
🔅 فهم این نکته نقدترین و نزدیکترین راه دریافت حقیقت است.
🔅 در واقع همان صراط مستقیم است که از طریق آن می توان به محبوب نجات بخش خویش نائل گشت.
🔅 "وَ فِی اَنفُسِکُم اَفَلا تُبصِرُونَ"؟!

بر گرفته از مجموعه نکات قرآنی


@rahe_asemanِ
🌾🌿🌾