🌾🌿🌾 …👈 روش بزرگواری …🌴امام سجاد علیه السلام کنیزی داشت

🌾🌿🌾


👈 روش بزرگواری


🌴امام سجاد عليه السلام كنيزی داشت. روزی آب روی دست امام می ريخت تا آن حضرت آماده نماز گردد. اتفاقا خسته شد و ظرف آب از دستش افتاد و بر سر امام آسيب رساند. حضرت سر بلند كرده و به سوی كنيز متوجه شد.

🌴كنيز گفت:(و الكاظمين الغيظ.)
حضرت فرمود: من خشم خود را فرو بردم.

🌴كنيز گفت:(و العافين عن الناس).
امام عليه السلام فرمود: خداوند تو را عفو كند.(يعنی من از تو گذشت كردم).

🌴كنيز گفت:(و الله يحب المحسنين).
امام عليه السلام فرمود: برو كه در راه خداوند، عزيز و بزرگ و آزادی.


📚 بحار ج 46، ص 68 و ج 71، ص 398 و 413 و ج 80، ص 329


@rahe_asemanِ
🌾🌿🌾