هیچ روایتی در تاریخ، انسان محورانه‌تر از تفاسیر مستمر سنت یهودی-مسیحی نیست که می‌گوید خدا تمامی جهان را آفرید تا اختصاصاً در خدمت

هیچ روایتی در تاریخ، انسان محورانه‌تر از تفاسیر مستمر سنت یهودی-مسیحی نیست که می‌گوید خدا تمامی جهان را آفرید تا اختصاصاً در خدمت نیازهای آدم باشند.
این مسأله دربارۀ ایدهٔ دیگر هم صادق است، اینکه ما بخشی از یک خانواده بزرگ هستیم که موجودات زنده دیگری هم در آن هستند و زمین مادر زندگی بخش همهٔ ماست، این ایده هم در قلمرو اکولوژیست‌ها آشناست، اما چنین ایده‌ای در کلیسا؟ جایگزین کردن زمین مادر با خدای پدر و ادعای صدور تمامی جهان طبیعی از قدرت مقدس او، قلب ادعای مسیحیت در مواجهه با کفر و آنیمیسم بود.
@sahatzist
وقتی فرانسیس می‌گوید طبیعت ارزشی در خود و از برای خود دارد، قرن‌ها سنت تفسیری را واژگون می‌کند، سنتی که به جهان طبیعت با دشمنی آشکار نظر می‌کرد، به مثابه مصیبتی که باید از آن استعلا یافت و اغواگری که باید در برابر آن مقاومت کرد.
@sahatzist
ساحت زیست

http://s1.upzone.ir/61487/images_11.jpg