هر روز یک حق محیط زیستی بر اساس منشور حقوق شهروندی:

هر روز یک حق محیط زیستی بر اساس منشور حقوق شهروندی:
@sahatzist

3-124 -برخورداري از هواي پاك و سالم حق هر شهروندي ایرانی است. دولت موظف است در مناطقی از کشور که با مشکل آلودگی هوا مواجهند، از کیفیت هوا و میزان اثرات آلودگی آن اطلاع پیدا نموده و ضمن انجام اقدامات اجرایی موثر در جهت کاهش آلودگی ها و اثرات آن، برنامه ریزي نماید. دستگاههاي اجرایی نیز در کنار عموم مردم، موظف به اتخاذ تدابیري جهت کنترل آلاینده هاي هوا بویژه در شهرهاي بزرگ خواهند بود.

اولین وظیفه ای که در این بند به عهده دولت گذاشته شده است، اطلاع از میزان اثرات آلودگی هواست. بعد از بیش از یک دهه از شیوع شدید آلودگی هوا هنوز هیچ آمار رسمی و تایید شده و مورد اجماعی از میزان مرگ و میر های ناشی از این امر ارائه نشده است و دستگاه های مختلف آمارهایی تخمینی در این باره اعلام می کنند. نکته جالب توجه دیگر این است که تعدد آمار اعلام شده درباره تلفات انسانی آلودگی هوا به نوعی ناشی از دستگاه های متولی مسئول برای مقابله با این امر است. ما در زمینه آلودگی هوا به شدت نیازمند تمرکز تصمیم گیری و فرار از این بوروکراسی حسین قلی خانی هستیم!

@sahatzist


http://s3.img7.ir/1fihc.jpg