نخبه کشی.. کامران بارنجی روزنامه نگار و عضو تحریریه همشهری نوشته است:

نخبه کُشی

کامران بارنجی روزنامه نگار و عضو تحریریه همشهری نوشته است:
این دختر ارومیه ای دو ماه پیش در مسابقات جهانی ریاضی مدال طلا گرفت. در این دوماه هیچکس درباره او حرفی نزد. نه دیده شد و نه برای کسی خبرش اهمیت پیدا کرد. حالا اگر خبر تجاوز, مرگ, خشونت و.... بود در این دوماه از اینستاگرام,توییتر و کانال های تلگرامی گرفته تا صفحه اول روزنامه ها و سایت ها همه پر شده بود از خبر و تحلیل. اما ‎#خبرخوب اول شدن #زهرا_زاویه در مسابقات جهانی ریاضی را در این مدت نه کسی دید و نه کسی شنید. انگار در ایران برای اول شدن حتما باید صاحب خبر بد باشی. بعدا اگر همین دختر جوان مریم میرزاخانی خارجی ها شد نگوییم نخبه ها چرا رفتند و چرا نماندند. قبل از حاکمان این ما مردم و رسانه ها هستیم که نخبه ها را می کُشیم.
@JournalistsClub
yon.ir/mhoUg