🔴 خاموش؛ و آموزان تعرض جنسی و آزاری (۲)

🔴 #قربانیان خاموش ؛ #کودکان و #دانش آموزان تعرض جنسی و #کودک آزاری (2)

https://t.me/fvekal

🔶 به بهانه 4 ژوئن(14 خرداد) ، روز #روز بین المللی #کودکان بی گناه قربانی #تجاوز و #تعرض...!!

@fvekal

✅ به راستی، جامعه اسلامی ایران این چنین شتابان به کدامین سوی #اخلاق و مکارم اخلاقی و حقوقی ، در گذر بوده و #مسئولیت شرعی و اجتماعی مراجع محترم تقلید، علماء و اساتید اخلاق در حوزه و دانشگاه در این باره و وضعیت موجود چیست؟

✅ چشم بینای مسئولان، #دست اندرکاران نظام تقنینی، قضایی و اجرایی کشور، بناست ؛ از چه زمانی ضمن درک درست و مناسب وضعیت موجود 👈" #بحران در سلامت اخلاقی و امنیت اجتماعی و حقوقی کودکان و دانش آموزان ایرانی"، برخلاف #تعهدات بین المللی دولت ایران نسبت به #کنوانسیون حقوق کودک و #کنوانسیون های حقوق بشری، به روی واقعیات مشهود و فاجعه آفرین جامعه ایرانی، به درستی باز شود و در مقام " #مدیریت بحران آسیب های اجتماعی در #نظام خانواده ایرانی و تصویب قوانین بازدارنده نسبت به #حقوق کودکان و #دانش آموزان و #حقوق خانواده در ایران" و نیز فراهم آوردن همه جانبه ساز و کارهای قانونی، حقوقی، اجرایی و مدیریتی آن برآیند..؟!

🔶 " #فقر، #فساد، #فحشاء در ایران و #آسیب های فزاینده اجتماعی و خانوادگی و روند فزایندۀ 👈👈 #تعرض و #آزار جنسی به کودکان و دانش آموزان" در آستانۀ 4 ژوئن(14 خرداد) ، #روز بین المللی #کودکان بی گناه قربانی #تجاوز و #تعرض...!! ، همراه با 👈 کاهش سن #روسپیگری و #تن فروشی کودکان و دختران و پسران ،چگونه و با کدامین مبانی اخلاقی، عرفی، اجتماعی، حقوقی، قانونی و بین المللی قابل توجیه بوده و می تواند باشد...؟!!

🔶 #گزارش منتشره مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی بعنوان #رکن پژوهشی و مطالعاتی نظام تقنینی کشور در این باره، بسیار 👈 #نگران کننده و تاسف بار نیز هست...؟! #مرکز پژوهش های مجلس در پژوهش اخیر خویش، ضمن ابراز نگرانی از #افزایش روابط جنسی نامشروع در ایران، بر راهکار" #ازدواج موقت" دراین رابطه، تاکید داشته است. براساس این پژوهش، با عنوان " #ازدواج موقت و تاثیر آن در تعدیل روابط نامشروع جنسی" در سر فصل مهمی از آن با عنوان «وضعیت موجود در آیینه آمار»، شرایط #روابط جنسی در ایران نیز تشریح شده است.

🔶 این گزارش با استناد به 👈 نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش، نتایج تحقیق روی ۱۴۱هزار و ۵۵۵ دانش‌آموز دختر و پسر دوره متوسطه در سال تحصیلی ۱۳۸۷-۱۳۸۶ منتشر گردیده است. براساس این تحقیق، 👈👈 ۱۰۵ هزار و ۴۶ نفر دانش‌آموز یعنی 3/74درصد دارای رابطه « #غیرمجاز با جنس مخالف» بوده‌اند!. همچنین، تعداد ۲۴ هزار و ۸۸۹ نفر که 5/17درصد دانش‌آموزان مورد تحقیق را در بر می‌گیرد که #همجنس‌گرا بوده‌اند و ۱۱ هزار و ۶۸۲ نفر یعنی، 2/8درصد نیز دست به #خودارضایی می‌زده‌اند!.

🔹#گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به نقل از کارشناسان و مسوولان، از 👈کاهش #سن #روسپی گری به ۱۵ سال خبر داده است!! 🤔😔

( https://www.khabaronline.ir/detail/377909/weblog/zamanidarmazari )

🔶 #پاسخ #نظام آموزشی، فرهنگی، حقوقی، قضایی و رسانه ای کشور و نهادها و سازمان های مسئول نسبت به #آمار فزاینده و نگران کنندۀ #آسیب های اجتماعی، با وجود #الزامات قانونی مقرر در #قانون اساسی و #تعهدات بین المللی دولت نسبت به #کودکان و #دانش آموزان و #خانواده های ایرانی چیست؟ و چگونه قابل توجیه است؟

به قول خانم #دکتر مدنی، جامعه شناس محترم و فرهیخته، گرچه؛ قرار داشتن کلان شهر تهران روی #گسل زلزله، نگران کننده است، اما 👈 نگرانی اصلی جامعه ایرانی و تهرانی را باید بر قرار گرفتن آن روی 👈👈 "# گسل آسیب های اجتماعی" است که کلیت نظام اجتماعی و فرهنگی و " #حقوق سلامت و امنیت انسانی شهروندان" و جامعه را هدف قرار خواهد داد و پیامدها و بازخوردهای متعدد آن از فعالیت هر آتشفشان و گسلی نیز بیشتر و ویرانگر تر خواهد بود و گویا، کلان شهر تهران و جامعه ایرانی هنوز نسبت به ابعاد #پیامدهای گستردۀ آسیب های اجتماعی فزاینده در این شهر و کشور در خواب و رویا و امیدواری واهی به سر می برد...؟!!

👈 باشد که بدانجا نرسیم ؛ ماحصل صحبت، #تکرار مکررات بوده و چه آسان، فردا، زود دیر می شود و صد البته نیز خود کرده را تدبیر نیست...!!


#محمدرضا زمانی درمزاری(فرهنگ)

#وکیل دادگستری، #کنشگر حقوقی و #پژوهشگر حقوق شهروندی و بشر

14 خرداد 1397
@fvekal