لینک کانال https://t.me/joinchat/AAAAAEJLNLu9Gs-xukoTpA ارتباط با ادمین @ZVaezzadeh
🔸مرگ بیشترین امکان هستی است …⭕️ هایدگر میگوید باعث میشود انسان در امکانات پیش رویش بیشتر تأمل کند و اصیلتر زندگی کند..، فیلسوف
🔸مرگ بیشترین امکانِ هستی است.
⭕️ هایدگر میگوید #مرگ_آگاهی باعث میشود انسان در امکاناتِ پیشِ رویش بیشتر تأمل کند و اصیلتر زندگی کند.
#مارتین_هایدگر ، فیلسوف آلمانی ادعا میکند که تمام وجود انسانی چیزی است که به آن "هستی به سمت مرگ" میگوید، «امکانِ غیرممکنِ بودنِ خودمان».
هایدگر مرگآگاهی را یکی از مهمترین حالتهای بنیادی انسان میداند. وقتی بدانیم که حتماً خواهیم مرد، در انتخابهایمان بیشتر به خود واقعیمان رجوع میکنیم و به قول هایدگر اصیلتر زندگی میکنیم.( اگر بگوییم، ما هم بالاخره خواهیم مُرد، این نیز نااصیل است؛ چون پیشاپیش مرگ را از خودمان دور کردهایم؛ پس مرگ چیزی ورای ما نیست، اینکه ما اول زندگی میکنیم بعد میمیریم، خیر، ما از همان بَدو تولد، مرگ را نیز بر دوش میکشیم؛ مرگ، شیوەای از هستیست)
نویسنده: کامران خسروی
https://t.me/joinchat/AAAAAEJLNLu9Gs-xukoTpA