🔹🔹 احمدی نژاد نمی‌آید!؟ 🔹🔹

🔹🔹 احمدی نژاد نمی آید !؟ 🔹🔹

🌱محمود احمدی نژاد در بیست روز گذشته سیگنال هایی برای افکار عمومی فرستاد که شائبه حضورش در انتخابات ریاست جمهوری را تقویت کرد ؛ حضور در جمع راهیان نور ، ایراد برخی سخنرانی ها و وعده دیدار با مخاطبان در سال آینده . همین ها کافی بود تا سخن از آمدن یا نیامدن او به مباحثه ای جدی تبدیل شود. اما من معتقدم که احمدی نژاد درانتخابات سال آینده حضور نمی یابد. نیازی هم به تایید یا عدم تایید توسط شورای نگهبان نیست . اصولا کار به شورای نگهبان نمی رسد و قبل از آن پایان می پذیرد. در صورتی که برخی پیام های خصوصی نتواند مانع از حضور ایشان شود احتمالا باید منتظر به جریان افتادن پرونده های قضایی نزدیکان ایشان باشیم.

🔸احمدی نژاد نمی آید چون پیروزی اش منوط به فراموشی دستاوردهای ویران کننده اش نزدافکار عمومی است. با رونق فزاینده شبکه های اجتماعی و یادآوری گاه و بی گاه آثار مخرب دولت مهرورز و عدالت گستر!! حافظه تاریخی ملت ایران هر چه بیشتر تقویت شده و شانس پیروزی احمدی نژاد کاهش می یابد.

🔸احمدی نژاد نمی آید چون قیمت نفت تا چند سال آینده روندی افزایشی نخواهد داشت ، خزانه دولت خالی است و بنابراین وعده های اقتصادی ( یارانه 25000 تومانی ) از سوی بخش عمده ای از مردم تبلیغاتی ، و غیر قابل باور تلقی می شود.

🔸احمدی نژاد نمی آید چون در وضعیت اوج گرفتن رادیکالیسم مذهبی در خاورمیانه و دغدغه های امنیتی جدی کشور ، مجال و ظرفیتی برای ماجراجویی های وی متصور نیست . احمدی نژاد عرصه سیاست را پیش بینی ناپذیر و توام با ریسک بالا تحویل داد و تکرار این وضعیت برای کشور و نظام قابل تحمل نیست.

🔸احمدی نژاد نمی آید چون وی منجی روزهای خستگی و ناامیدی است. رای تهران نشان داد که مردم هنوز هم به برنامه های دولت امیدوارند و مایلند فرصت بیشتری به دولت برای تحقق برنامه هایش بدهند. احمدی نژاد می داند که سال آینده وقت مناسبی برای حضور او در عرصه انتخابات نیست.

🔸احمدی نژاد نمی آید چون برای جمهوری اسلامی نمایش ویترینی از یکپارچگی ساختار حکومت و توافق میان قوای سه گانه اولویت دارد . احمدی نژاد نشان داد که با رفتار پیش بینی ناپذیرش از جمله قهر 11 روزه و نمایش فیلم در مجلس علیه لاریجانی ها می تواند از این خط قرمز عبور کند و این ویترین را فرو ریزد. بنابراین نظام با ورود احمدی نژاد مرتکب ریسک دیگری از این جنس نخواهد شد.

🔸احمدی نژاد نمی آید چون خطر بزرگی از ناحیه اصلاح طلبان نظام را تهدید نمی کند. اصلاح طلبان پذیرفته اند که برای حضور در قدرت سطح مطالبات خود را کاهش دهند و نظام هم پذیرفته که حل برخی از بن بست های کشور ( مساله هسته ای ) منوط به روی کار آمدن دولتی میانه رو ، مشروع و نزدیک به اصلاح طلبان می باشد ( دولت روحانی ) . احمدی نژاد محصول قمار نظام برای نیاز به خروج اضطراری اصلاح طلبان پیشرو از قدرت در سال های 83 و 84 بود. شرایطی که الزاما تکرار نمی شود ...

Telegram.me/solati_mehran