✍️ بازدید از سازمان ملل متحد …🔷 طوفان ایرما و سفر ناخواسته زمان عبور طوفان و بی برقی و بی اینترنتی بعدش، به علاوه سفر چند روز اخیر

✍️ بازدید از سازمان ملل متّحد


🔷 طوفان ایرما و سفرِ ناخواسته زمان عبور طوفان و بی برقی و بی اینترنتی بعدش، به علاوه سفر چند روز اخیر به مینیاپلیس باعث غیبتی موقتی و تاخیر در کار نوشتن و گفتگو شد که این میزان وقفه در کار ارزیابی شتابزده، برای اولین بار بود.

طوفان ایرما، زلزله مکزیک، سخنرانی اخیر دونالد ترامپ در سازمان ملل، و قرارداد ساخت نیروگاه خورشیدی بین ایران و بریتانیا، مباحثی بود که جایِ گفتگو پیرامون آنها بود ولی فلکمان قراری نگذاشت و این امر ممکن نشد.

خوش گرفتند حریفان، سرِ زلفِ ساقی/
گر فلکشان بگذارد که قراری گیرند (#حافظ)

🔷 اما این روزها که بحثِ سازمان ملل در صدر اخبار است، بی مناسبت نیست که گزارش بازدیدی که هشت سال پیش و بعد از بازدید از ساختمان سازمان ملل تنظیم کرده بودم، همخوان شود.

مهمترین بند این گزارش به گمانم بند نهم بود. کوتاه و گویا.

🔴 از متن:
...
۹- در بخشی از مسیر در قسمتی که راهنما می خواست "شورای امنیت سازمان ملل" را توضیح دهد می گوید: «شورای امنیت نیز بعد از جنگ دوم جهانی تاسیس شد.» بعد می پرسد:«" قانون" را چه کسی می نویسد؟ حقوق دانها؟ قضات ؟ سیاستمداران ؟ جامعه شناسها ؟ نه ! ، قانون رو " برنده ها" می نویسند ! لذا ، فرانسه ، انگلیس ، آمریکا ، روسیه و چین اعضای دایمی شورای امنیت و دارای حق وِتو هستند ! »


- - - -
📌پی نوشت: طی چندسال اخیر نیز چند نوبت گزارش های تصویری از سازمان ملل در ارزیابی به اشتراک گذاشته شده بود که دو قطعه ویدئوی ذیل این گزارش، مرتبط به همین بحث است.

http://solsnevis.blogfa.com/post-32.aspx