یادداشت های محمدرضا اسلامی- - - - - - - - -در ادامۀ یادداشت های ژاپن و وبلاگ ارزیابی شتابزده؛ اینجا تلاشی است برای دیدن آمریکا و ثبت مشاهدات. تحلیل و مقایسه الگوی توسعه هر دو کشور آمریکا و ژاپن و مستندنگاری ها، در حد امکان.ارتباط :
«منم ده دقیقه پیش فهمیدم».. طبق آنچه در نوشتار آخر رفت دیگر به مرور کامل اخبار نمیپردازیم
«منم ده دقیقه پیش فهمیدم»
از امروز یک هفته مانده تا پایان انتخابات و سرعت تحرکات و تلاش ها به شکل لگاریتمی بالا رفته. طبق آنچه در نوشتار آخر رفت دیگر به مرور کامل اخبار نمی پردازیم. در میان گزیده اخبار و اتفاقات امروز یکی از بقیه با نمک تر بود.
کاندیداها به «ایالت های مهم و تاثیر گذار» (در اصطلاح Battleground ) می روند تا با "حضور" مستقیم و دیدارهای مردمی اثرِ رقیب را کم رنگ کنند. هیلاری که یک گردان نیرو و سخنران داره که به موازات خودش در نقاط مختلف کشور حضورِ فعال دارند و هرکدام در هر روز دو و حتی سه تا سخنرانی در چندشهر از یک ایالت برگزار می کنند. از سندرز و خود رییس جمهور اوباما گرفته تا معاون رییس جمهور جو بایدن، تا همسر رییس جمهور میشل اوباما تا رییس جمهور سابق بیل کلینتون و دختر رییس جمهور سابق(!) چلسی کلینتون اینها کسانی هستند که[به غیر از معاون هیلاری و برخی از سناتورها] برایش سخنرانی برگزار می کنند. در طرفِ مقابل، ترامپ خودش هست و هواپیمایش که با چابکی خوبی جابجا می شه و یک تنه این بر و آن بر می رود برای دیدار با مردم ( البته معاونش مایک پنس فرماندار ایندیانا هم میشه گفت که نسبتاً فعالیت خوبی در آن منطقه داره). امروز ترامپ رفته بود ایالت ویسکانسین (در شمال) که جزو ایالت های مهم هست و پل رایانِ جمهوری خواه، که سخنگوی جمهوری خواه ها در مجلس هم هست (یعنی نفر درشت و مهمی در حزب متبوع ترامپ محسوب میشه ) از همین ایالت هست. بحث شد در رسانه ها که هفت روز مانده به انتخابات چرا نمایندۀ ایالت در کمپین حزبش حاضر نشده؟ سی. ان. ان. با ایشان تماس گرفته و علت رو جویا می شه. پل رایان پاسخ می ده والا من هم خودم ده دقیقه قبل از اینکه آقای کاندیدا بیاد با تلفن مطلع شدم (نام ترامپ رو به زبان نمی آورد)، و خلاصه که کسی ما رو دعوت نکرده و بازی نداده!
در برابرِ لشکرِ منسجم دموکرات ها، در این بر کاندیدای جمهوری خواه کسی رو از سیاسیون آدم حساب نمی کنه و یکه و تنها با اتکا به هواپیماش و مردمی که هوادارش هستن می تازه!
و الأمان از انسان! وقتی که بخواهد چیزی رو نپذیره . و وقتی تعلّق خاطر داشته باشه به امری. امثال پل رایان امروز دارند با چشم می بینند که با چه جور آدمی طرف هستند و این آدم رفتارهاش چطوری هست. ولی حاضر به انکارش نیستند که مبادا دوباره چهار سال دیگه مملکت دست کسی از طیفِ فکری اوباما بیفته...
https://telegram.me/solseghalam