✍️پنبه همدیگر را خوب می‌زنیم؛ خوب!

✍️پنبه همديگر را خوب مي زنيم؛ خوب!

✔️◾️در دانشگاه كوبه يك دوست فلسطينى داشتيم به نام علّام كه رشته مديريت مى خواند و بعدها كه فارغ التحصيل شد ، استاد دانشگاه قطرى شد. بسيار خوش صحبت بود و گاه به گاه در مسير برگشت به خانه صحبت مي كرديم و از اين در و آن در حرف مي زد. تحليلهايش راجع به مسائل كشورهاى عرب زبان هميشه براى جمع، جالب بود. اما درباره ايران، هميشه يك حرف داشت و آن اينكه مي گفت:

« شما ايرانى ها به سطح خوبي از قدرت در منطقه رسيده ايد، و كسي نمي تواند به راحتى به شما ضربه بزند، شما ها هرچه كه بخوريد از خودتان مى خورديد.

تنها چيزي كه مي تواند ايران را به شرايط تلخ (و خارِ) برخى كشورهاي عرب بكشاند، اين اختلافات داخلىِ تان است.»

✔️◾️امروز آقاى حسين دهباشى متنى در كانالش منتشر كرده و در آن متن، حسابي از خجالت دكتر محمد فاضلى (دانشگاه شهيد بهشتي) و دكتر محسن رنانى (دانشگاه اصفهان) برآمده است (البته متن نوشته فرد ديگرى است و جناب دهباشي فقط كريمانه آن را بازنشر نموده اند).

سوالي كه به ذهن مى رسد اينكه در اين روز دوم فروردين ماهى، كس ديگرى نبود كه بايد توى دهنش مى زديم و فقط مانده بود همين دونفر ؟

✔️◾️حيرت آور است . من هم ممكن است با همه تحليل هاي اقاي فاضلي يا اقاي رناني موافق و همدل نباشم؛ اما حالا همين مانده كه امثال اين دو نفر را هم خفه كنيم؟
اين چه جور مرام و رفتار و سلوكي هست كه در آب و خاك ايران تنيده؟

خوب اين دو استاد دانشگاه بزرگوار را هم بفرماييد بجاى وقت و چشم گذاشتن پاى مونيتور كامپيوتر و "تحليل هاى سطحى/تباه نوشتن" (به زعم جناب دهباشى) بروند و همچون سايرين، سر در كار بنگاه معاملات مسكن و مِلك و باغشهر و ارز كنند. مشكل حل شد بزرگوار؟!

همين يك كار معطل بر زمين مانده بود ؟

✔️◾️تنگ نظرى شاخ و دم ندارد كه. تنگ نظري هاست كه به اين توده ى متراكم نامهربانىِ بين ما ايرانيان هر روز مى افزايد.
پنجه بر رخسار هم كشيدن، چرا سهل باشد؟

✔️◾️فروردين است و بايد غزل های بهارى خواند ، اما انگار قسمت و حوالتِ ما از غزليات حافظ ، اينهاست فقط

✔️خوشَش باد آن نسیم صبحگاهی/
که دردِ شب نشینان را دوا کرد

من از بیگانگان ، دیگر ننالم /
که با من هر چه کرد آن آشنا کرد
...
هر چه كرد «آن آشنا كرد».
#امروز_با_حافظ
https://t.me/solseghalam
🔹🔹🔹🔹
📌پى نوشت: لينك متن مذكور در كانال خشتِ خام و "تباه" خطاب کردن یادداشت های دو شهروند مملکتمان!◀️ https://t.me/iranoralhistory/1644