✍️راجع به ویدئوى ادعای استفاده از مصالح نانو در ساختمان؛ بالا🔺

✍️راجع به ويدئوى ادعای استفاده از مصالح نانو در ساختمان؛ بالا🔺

🔹دنياي امروز دنيايى هست كه درش مبانى امور تعريف شده و مشخص هست؛

جريان و روند توليد علم (در هر بحثى) در ژورنالها و كنفرانس ها ارايه ميشه؛

يكدفعه كسي چيزي خلق نميكنه؛

اين سرتيفيكيت رو چه مرجعي صادر كرده؟!
چند مقاله درين ٢٢سال راجع به اين مواد منتشر شده؟
ركورد زلزله مكزيك كه اين مواد درش جواب داده، كجاست؟!
مستند خراب نشدن اين سازه ها در كدام كنفرانس ارايه شده؟

🔹گواهینامه (سرتیفیکیت) ی كه در اينجا نشان داده شد ، صادره از « موسسه ى كُد ساختمانى آمريكا » نيست كه!

موسسه ى كُد ساختمانى آمريكا يعنى چه؟! مگر كد ساختمانى آمريكا «موسسه» است؟
بُردِ آمريكا رو بگيرم يعنى چه؟

🔹ICC ES
كه مدركش در اين گزارش نشان داده ميشه، كد ساختمان آمريكا نيست. يك موسسه غيرانتفاعي ارزيابى هست، كه ابداعات ساختمانى رو (در تطابق با كد هاى ساختمانى) ارزيابي ميكنه.

آيا اين مصالح در استاندارد ASCE-7 آمريكا ، يا استاندارد IBC ذكر شده است؟ خير!

حرف پراندن به راحتى!

صدا و سیما، پیش از نشان دادن چنین گزارشی چرا با سه چهار نفر متخصص مشورت کوتاهی نمی کند؟

▪️▪️▪️
📌پى نوشت: بديهى است كه تحقيقات زيادى درباره مصالح ساختمانى در دست انجام است. ولى وقتى بحثى وارد كد(استاندارد) شده باشد، امر پنهان و نامعلومى نيست كه اينگونه با بازى كردن با كلمات بخواهيم سر مردم را گرم كنيم.
پاليمر؟ اتمى؟ بُردِ آمريكا؟
شيب؟
@solseghalam